Automobilka Škoda Auto se stává čím dál důležitější součástí skupiny Volkswagen. Zisky jí rostou rychleji než její prodeje. Marže, tedy poměr provozního zisku k tržbám firmy, loni dosáhla 8,7 procenta. Škodovka se tak v tomto ohledu stala druhou nejziskovější značkou ve skupině VW, když předběhla i sesterskou automobilku Audi. Ta z tržeb vydělala "pouze" 8,2 procenta.

Podle aktuální výroční zprávy prodala Škoda Auto v loňském roce rekordních 1,128 milionu aut, o přibližně sedm procent více než v roce předešlém. Nejdůležitějším trhem byla Čína, kde odbyt narostl o dvanáct procent. Poptávka po automobilech tuzemského výrobce stoupala i na dalších klíčových trzích v západní, střední i východní Evropě.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se