Od kariérního řádu, který má konečně udělat jasno v tom, co chce stát od učitelů, odborná veřejnost očekává, že k pedagogické profesi přitáhne co nejlepší lidi a nabídne jim kariéru, v níž se mohou vlastním úsilím zlepšovat. Že stanoví náročné atestační stupně, po jejichž absolvování se učitelce či učiteli zvedne plat. Že srozumitelně pojmenuje, co musí pedagog zvládat, aby mohl být "seniorní učitel", lektor, mentor, případně co musí mít za sebou, pokud bude chtít být ředitel nebo inspektor.

Jaká je nakonec realita? Vlivem lobbingu učitelských fakult a odborů je navržen systém, podle něhož po skončení vysoké školy nastoupí absolvent do dvouletého adaptačního období, na jehož konci ho čeká víceméně formální zkouška před komisí, kterou zřizuje škola.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se