Pod okny kolem šedejch domů Evropu odděluje viadukt, zpívá Ivan Hlas ve svém nejslavnějším hitu Karlín.

Atmosféru periferní pražské čtvrti devadesátých let vystihla píseň poutavě a přesně. Funkci legendárního železničního mostu, kterému se dnes říká podle jeho rakouského stavitele Negrelliho viadukt, ale písničkář pojal trochu svérázně.

Ojedinělá dopravní stavba tvořená klenutými oblouky z pískovce a žuly totiž Karlín s Prahou a potažmo Evropou od začátku spíš spojovala.

Téměř 170 let, během kterých po kolejích nad pražskými ulicemi i řekou Vltavou projížděly desítky vlaků denně, se však na stavu díla logicky podepsalo. Viadukt, který byl ve své době výjimečnou železniční stavbou − až do roku 1910 to byl nejdelší evropský most −, je dnes silně zchátralý. Ničí ho zejména zatékající voda, hyzdí nevzhlednost desítek zabudovaných garáží, dílen a sprejerských výtvorů.