Češi, kteří se rozhodnou přestěhovat na druhý konec republiky, často řeší společný problém: jak svůj mnohdy rozměrný majetek přemístit na velkou vzdálenost a přitom za stěhování nepřeplatit. Podnikatel Miroslav Michalko se takto stěhoval z Aše do Brna a nevěděl, jak převést gauč. "Žádná služba, která by mi nabídla převezení takové zásilky, tehdy nefungovala. Tak mě napadlo, že s ní začnu sám," popisuje Michalko vznik své firmy Zaslat.cz, již před třemi lety založil.

Internetová služba funguje jako srovnávač a on-line tržiště přepravních firem, jako jsou DPD, PPL nebo Česká pošta. Zákazník na ní vyplní, kam chce svůj balík poslat, následně se mu zobrazí nabídky jednotlivých přepravců a on pak může objednávku na webu dokončit.

Podle šéfa a spolumajitele Michalka bylo prvotním úmyslem firmy nabídnout přepravní služby běžným lidem. "Chtěli jsme oslovit menší živnostníky nebo maminky, které pořád něco vyměňují a prodávají přes internetové bazary. Sám ale také vlastním e-shop, takže jsme začali nabízet přepravní služby i začínajícím internetovým obchodům," uvádí podnikatel, jehož hlavní byznys spočívá v prodeji zabezpečení pro mobilní telefony.

Zaslat zprostředkovává přepravu zásilek od menších balíčků až po palety o hmotnosti do tří tun po Česku i Evropě. Podle jeho šéfa je hlavní výhodou služby úspora peněz za přepravu. Díky většímu objemu zásilek, který firma zprostředkovává, dokáže od přepravců nasmlouvat množstevní slevy.  "U balíků jsme oproti České poště zpravidla o 30 procent levnější. U zásilek do zahraničí pak může úspora dosáhnout až 65 procent z původní ceny," říká Michalko.

Loni Zaslat zrostředkovalo 74 tisíc zásilek, třetina z nich směřovala do zahraničí. "Často nás využívají tuzemské e-shopy, které chtějí prodávat za hranicemi. Mnohdy mají dobře nasmlouvané přepravce v tuzemsku, ale už ne v zahraničí. Tam neposílají takové objemy zboží, a proto nemohou dosáhnout u přepravců slev. My jim dokážeme dojednat i poloviční cenu." Na jednom tuzemském balíku prý firma získává provizi v jednotkách korun, u těch zahraničních ovšem utrží stokoruny.

Loni brněnská firma hospodařila s obratem necelých třináct milionů korun a Michalko její provoz financoval z výnosů svého e-shopu s mobily. "Každý měsíc ovšem rosteme o 15 procent a podobný růst bychom si měli udržet i nadále. Začátkem příštího roku se tak dostaneme do zisku a očekáváme roční obrat kolem 44 milionů korun," plánuje podnikatel.

Jeho firma je jedničkou mezi českými přepravními srovnávači a nyní finišuje převzetí svého hlavního konkurenta - společnosti ChytrýBalík.cz. Akvizice, jejíž hodnotu žádná ze stran nekomentuje, má podle Michalka vést k dalšímu posílení jeho podniku. "Obě značky chceme zachovat. ChytrýBalík by ale měl fungovat jako takový inkubátor, kde si budeme zkoušet nové služby a postupy," uvádí Michalko.

Související