Americký řetězec rychlého občerstvení McDo­nald's­ začíná rozvážet jídlo zákazníkům až do domu. Novinku firma zahájila začátkem roku na Floridě, nyní ji testuje v několika dalších zemích. Spolupracuje přitom s dovážkovou divizí taxislužby Uber.

Nová služba má McDonald's pomoci s udržením dvouciferného růstu prodejů a také lépe odolat konkurenci. V posledních letech se společnost potýkala s nižší návštěvností svých restaurací. "Doručování jídel představuje stomiliardový byznys, který stále roste," komentovala viceprezidentka společnosti Lucy Bradyová. Řetězec si od rozvozu hamburgerů slibuje nárůst tržeb až o pět procent během dvou let.

Kromě Spojených států zavedla firma dovážku do domu například v Číně, Jižní Koreji a Singapuru. Od června ji testuje ve Velké Británii a podle francouzského listu Le Figaro také v Paříži. V USA podnik slibuje, že jídlo dodá do 10 minut, za dopravu si zákazník připlatí kolem pěti dolarů, tedy 120 korun.

Fastfoodová jednička se dlouho rozvážkám bránila s odkazem na hygienu a požadavek na čerstvé jídlo. Investice do služby se navíc jevila jako příliš vysoká bez záruky návratnosti.

Teď ale musí reagovat na to, že dovážku nabízí stále více podniků. Například KFC zavedlo rozvážky do domu v České republice už loni. "Služby, které se nyní rozjíždí v zahraničí, se postupem času dostanou i do Česka. Nebráníme se novým přístupům ani zavádění technologií, jako jsou objednávky přes mobil. Odhaduji, že je to otázka roku, maximálně dvou," uvedla pro HN Ivana Prosecká, finanční ředitelka McDonald's ČR.