V Česku v dalších třech letech vyroste 66 nových nákupních parků o přibližné celkové rozloze 300 000 metrů čtverečních. Letos mají být dokončeny nákupní parky o nákupní ploše 55 000 m2, nejvíce ve Středočeském a Moravskoslezském kraji.

Jsou mezi nimi mj. Retail Park Horní Měcholupy, Saller Milovice, Retail Park Kutná Hora, Retail Park Kolín či Retail Park Písek. V tiskové zprávě to ve čtvrtek uvedla poradenská společnost Cushman & Wakefield.

V Česku je nyní 192 nákupních parků o ploše přes 790 000 m2, z čehož je 752 000 m2 obsazených nájemci. Celková neobsazenost tak činí 4,8 procenta. Velkých obchodních center je zhruba 120.

Moravskoslezský kraj spolu s Olomouckým drží druhým rokem prvenství v nejvyšším počtu nákupních parků. Na tisíc obyvatel je v nich více než 100 m2 prodejní plochy. Naopak nejméně je nákupních parků ve Středočeském kraji.

Podle studie mají největší potenciál města, která navzdory tomu, že v nich není efektivní pro developery postavit klasické obchodní centrum, poskytují dostatečné množství koupěschopných zákazníků. Developeři se rovněž více dívají po lokalitách, které tvoří satelitní strukturu pražské aglomerace.

"Jedná se o menší města s velmi silnou kupní silou, která se nachází převážně ve Středočeském kraji. Obvykle se jedná o jednoduché koncepty ve složení potraviny, drogerie, móda, lékárna, elektro a chovatelské potřeby. Cílí především na zákazníky, kteří chtějí nakupovat v místě bydliště a trávit tím co nejméně času," uvedl vedoucí oddělení pronájmu nákupních parků ve společnosti Cushman & Wakefield Jiří Kristek.

Nákupní park je definován jako stavba zahrnující tři a více obchodů v rámci jednoho objektu s přímými vstupy ze společného parkoviště s celkovou plochou nejméně 1000 m2.