"Náš akumulátor využívající vlastnosti uhlíkových nanotrubic je velmi tenký, ekologicky zcela nezávadný a bezpečný," uvedl pro server Phys.org vedoucí vývojového týmu Baohua Jia. "Naše práce dospěla tak daleko, že už jsme podali patentovou přihlášku a akumulátor nemá daleko ke komerčnímu využití." 

Až dosud prakticky všechny akumulátory pracovaly na chemickém principu, který je známý už dvě století – málo se ví, že první automobily poháněly právě tyto baterie a že rychlost 100 km/h poprvé překonal Belgičan Camille Jenatzy v elektromobilu roku 1899. Tehdejší akumulátory však byly málo účinné a těžké, takže elektrický pohon ze silnic brzy vytlačil spalovací motor. Současné lithiové akumulátory ale jsou velmi účinné a lehké, takže například dojezd vozů Tesla Model 3 na jedno nabití je bezmála 400 kilometrů. Sériová velkovýroba akumulátorů a otevírání nových ložisek lithia také povede k dalšímu snižování ceny.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se