Ve školách se neučí to, co pak absolventi potřebují v praxi – typická stížnost zaměstnavatelů by už nemusela zaznívat tak často. Rozjíždí se projekt, v němž se zástupci 37 oborů středního vzdělávání spojí se zaměstnavateli a zmodernizují látku, která se na školách vyučuje. Změna výuky se tak dotkne 42 procent žáků ve středním odborném vzdělávání. 

"Vývoj v oboru elektro jde strašně dopředu. Teď například hodně řešíme automatizaci. Díky spolupráci se Správou informačních technologií města Plzně si žáci vyzkouší naprogramovat systémy, které s automatizací pracují. Třeba takové, které poznají, že v lednici dochází mléko, a odešlou objednávku do obchodu," popisuje možné výsledky práce garant elektro oborů Bohumír Sobotka ze Středního elektrotechnického učiliště v Plzni.

Do projektu Modernizace odborného vzdělávání se zapojilo 77 škol. Cílem je upravit výuku v jednotlivých oborech tak, aby ze škol vycházeli absolventi se znalostmi, které požadují firmy v praxi. "Odstranit zastaralé postupy a rychleji reagovat na požadavky trhu práce," doplňuje manažerka projektu Martina Ondrouchová.

V rámci pracovních skupin rozdělených podle oborů pak vzniknou vzorové vzdělávací programy nebo jejich části – například v ekonomické skupině připraví náměty k výuce podnikání či finanční gramotnosti –, jimiž se mohou inspirovat další školy. Univerzálnější vzory, jako třeba právě podnikání, mohou využít skoro všechny obory.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se