Stejně jako další oblasti našeho života se i dárcovství ve stále větší míře přesouvá do on-line prostředí. Více než 60 procent lidí nejraději přispívá na dobročinné účely právě přes internet. Ukazuje to celosvětový průzkum Global Trends In Giving, podle kterého veřejnost k darování nejčastěji inspirují vedle charitativních akcí také sociální sítě, a to především Facebook. Pro 75 procent dárců zároveň sociální sítě představují nejoblíbenější zdroj informací o činnosti neziskových organizací.

Popularita takzvaného digitálního dárcovství roste i v Česku, což potvrzuje i říjnová anketa Fóra dárců, podle které Češi nejčastěji posílají neziskovým organizacím peníze jednorázovým nebo trvalým bankovním převodem. Oblíbené jsou také dárcovské SMS. "Tyto způsoby dárcovství jsou mnohem častější než příspěvky do kasiček nebo platby složenkami. V posledních dvou letech rostou také počty darů platební kartou," uvádí Klára Šplíchalová, výkonná ředitelka Fóra dárců − sdružení zastřešujícího dárce v Česku.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se