Oblast tisku ovlivňuje řada nových trendů. Například těch spojených s rozvojem mobilních technologií a služeb. Jak na tyto trendy reaguje Konica Minolta?

Je pravda, že značná část obsahu dnes vzniká on-line. Lidé si ale přesto zachovávají kladný citový vztah k papíru. My zde vidíme příležitost pro propojení obou těchto světů pomocí technologie rozšířené reality.

V našem inovačním centru vyvíjíme řešení, které umožňuje informaci vytištěnou na papíře propojit s digitálním obsahem, jako jsou obrázky, videa, zvuk nebo obsah na sociálních sítích. Tím můžeme statickou informaci na papíře atraktivně rozhýbat a změnit tak způsob vnímání určitého sdělení.

Jaké praktické využití bude tato technologie mít pro firmy?

Jde především o nový komunikační kanál se zákazníky. Pro jednu pojišťovnu jsme například nad pohlednicí připomínající pravidelné očkování vytvořili digitální obsah, který zároveň upozorňoval na speciální slevy, zobrazoval nejbližší ordinaci na základě aktuální polohy zákazníka nebo umožňoval rezervaci termínu očkování. Obsah se zobrazil po namíření kamery chytrého telefonu nebo tabletu na pohlednici, aniž by zákazník musel zapínat počítač a hledat detailnější informace na internetu. Zároveň mohl zákazník zaslat zpětnou vazbu na poskytované služby, aniž by musel psát e-mail nebo volat do call centra.

Dalším příkladem je použití u nákupních katalogů, kde si snadno zobrazíte dostupnost zboží a případně ho rovnou koupíte, nebo u obalů potravin, kde výrobce uvede detailnější informace o původu a doporučí recepty k přípravě jídla.

Jak tato inovace změní využívání papírového média? Jaké další využití této technologie plánujete?

Tak jako nevymizely papírové knihy, nezmizí ani další tiskoviny. Naší snahou je umožnit lidem využívat výhody dnešního moderního on-line světa v kombinaci s fyzickým světem, který nás obklopuje. Zatímco papírovou pohlednici dostanou všichni stejnou, digitální informace se může pro každého lišit a digitální reakce každého zákazníka bude také různá. Někdo službu olajkuje na Facebooku, jiný si ji rovnou objedná.

V budoucnu se chystáme řešení rozšířit do oblastí, jako jsou vzdělávání, zdravotnictví, výroba či doprava, nebo pro použití s chytrými brýlemi.

 

Rozhovor byl publikován v ICT revue 11/2017.