Miloš Zeman sice opakuje, že kampaň před prezidentskými volbami nepovede, v ulicích českých měst se přesto objevily nové billboardy s heslem Zeman znovu.

Jak zjistila redakce, kampaň platil spolek Přátelé Miloše Zemana, který vede hradní kancléř Vratislav Mynář společně s předsedou Jazzové sekce Karlem Srpem. 

Billboardy se objevily v ulicích o víkendu. Když se redakce ptala, kdo akci sponzoroval, jmenoval mluvčí Hradu Jiří Ovčáček jako zadavatele a zpracovatele reklamy spolek Přátelé Miloše Zemana. "Vše bude samozřejmě započítáno do nákladů, zákon je striktně dodržován," uvedl mluvčí prezidenta.

Kancléř nebral telefon a na SMS nereagoval, Srp si vyžádal otázky e-mailem. "Nemohu vám k tomu v této chvíli nic říci. Když mi otázku pošlete mailem, tak to zkoordinuji s dalšími kolegy, jaké oni poskytli informace, abychom ladili," uvedl předseda Jazzové sekce.

Podle člena spolku Pavla Galušky získali Přátelé Miloše Zemana peníze na kampaň z peněz podporovatelů a příznivců současného prezidenta. "Z jiných zdrojů to nezisková organizace financovat nemůže," uvedl Galuška.

komentář petra honzejka:
"Pravda vítězí" po zemanovsku. Billboardy všude, a kampaň to není

Mynář i Srp patří mezi Zemanovy blízké.

Mynáře si vzal prezident na Hrad jako kancléře a Srpa chtěl prosadit jako člena etické komise pro ocenění účastníků protikomunistického odboje a později do rady Ústavu pro studium totalitních režimů.

Ani jedno nevyšlo, především kvůli Srpovým aktivitám v minulosti. Srpovo jméno se objevilo ve svazcích komunistické tajné bezpečnosti StB. Soud konstatoval, že v nich byl Srp vedený neoprávněně.

Zeman tvrdí, že kampaň nevede. Podporují ho však jiní.

Server Aktuálně.cz například upozornil na případ, kdy teplický podnikatel Jaroslav Třešňák uhradil vytisknutí a distribuci čtyřstránkových letáků ve prospěch prezidenta. 

V ulicích se také objevily billboardy upozorňující na Zemanovu knihu.