moje-ordinace__192x128_.jpgA je to opravdový lékařský supermarket. Otevřeno je od osmi do osmi a lékaři tu pracují na směny stejně jako prodavači.

Jen lidé tu - narozdíl od nedaleké Hypernovy - zatím chybí. V oranžově vymalované čekárně s velikou recepcí stálo jen patnáct prázdných modrých židlí. První člověk přišel po hodině.

"Pacienty teprve začínáme registrovat. Jsme tu 14 dní, takže je tu zatím docela pohoda," usmívá se praktický lékař Milan Hudi, který u Potysze pracuje zhruba týden.

Pacienti se můžou objednat, jak potřebují, třeba na šestou večer. V kartotéce je až deset tisíc míst, obsazeno je zatím jen pět set.
 
"S tvorbou zisku nespěcháme, počítáme zhruba s půlročním ztrátovým provozem každé praxe," říká Potysz, který pro oceláře Tomáše Chrenka vybudoval velký řetězec soukromých nemocnic Agel.

Čtěte také

Teď rozjíždí svůj byznys s ordinacemi, jichž už má sedm a chystá aspoň dvacet dalších. Potysh je příkladem toho, jak se zdravotnictví mění.
Lékařům nabízí, ať přivedou pacienty, nechají se zaměstnat a byrokracii nechají na firmě. Ta může být jako celek hospodárněji. 

Potyshovi kritici ale varují, že jeho projekt má i rizika. "Stejně jako v supermarketu zde pan Potysz nabízí zboží nejasné kvality. Na rozdíl od soukromých lékařů, kteří musí mít patřičné vzdělání, zde mohou formálním dohledem jiného doktora léčit lékaři bez kvalifikace," tvrdí prezident lékařské komory Milan Kubek.

ctete-v-sredu-530.gif