Už v pátek policisté upozorňovali, že za první čtyři dni týdne zahynulo při dopravních nehodách 17 lidí, k nim se v sobotu přidali další tři a v neděli pět mrtvých.

"Nechápu to, počasí bylo pěkné, o víkendu byly naprosto ideální podmínky," kroutí hlavou dopravní expert Stanislav Huml. "Je to všechno o chování lidí," posteskl si.

V minulém týdnu šetřili policisté 3 078 nehod v silničním provozu. Při těchto nehodách přišlo o život 25 lidí, dalších 506 bylo zraněno, z toho 70  těžce. Výše způsobené hmotné škody je odhadována na více jak 153 miliónu korun. Týdenní počet usmrcených je v letošním roce nejvyšší. O jednu osobu míň bylo usmrceno v 15 týdnu. 

Vporovnání uplynulého týdne s předcházejícím došlo k poklesu u počtu nehod o 226, počet zraněných se snížil o 48.  K navýšení došlo u počtu usmrcených o 8 osob. Počet nehod  zaviněných pod vlivem alkoholu byl vyšší o 4 nehody.

Černý víkend pro motorkáře

Černý víkend mají za sebou statistiky motocyklistů, z celkem osmi lidí, kteří o víkendu zemřeli na českých silnicích, jich pět jelo na motorce.

Za loňský rok zemřelo při dopravních nehodách 123 motocyklistů. O rok dřív jich přišlo o život 95. Česko podle dříve zveřejněných údajů patří k zemím, kde na miliardu ujetých kilometrů připadá nejvíce mrtvých za řidítky motocyklů.

Čtěte také

Počet obětí mezi motorkáři stoupá 

Nejzásadnějším důvodem, proč motocyklisté často na nehodu doplatí životem, je podle odborníků to, že nejsou chráněni pevnou kapotou jako v autech. Za pravdu jim dávají i policejní statistiky. Podle nich sice nehody motocyklistů tvoří jen přibližně jedno procento z celkového počtu kolizí zaviněných řidiči, ale jejich závažnost je šestkrát vyšší než u osobních automobilů. Například v roce 2007 připadalo na 1000 nehod motorkářů téměř 39 mrtvých. U automobilů je to asi šest mrtvých, u cyklistů 28.

Za vyšším počtem nehod je také stoupající počet motocyklů na silnicích. Například za letošní první čtvrtletí se v Česku prodalo 3997 strojů, což je o 17 procent více než ve stejném období uplynulého roku.