Lanový most na pražské Jižní spojceDůležitá část jedné z nejvytíženějších pražských dopravních tepen, lanový most na Jižní spojce je od čtvrtečních 23:00 do nedělní půlnoci uzavřen pro veškerou dopravu v obou směrech.

Doprava byla proto svedena do objízdné trasy. A v pátek odpoledne se začaly naplňovat kritické scénáře.

"Odpoledne provoz významně zesílil, nejhorší je situace před křižovatkou Průmyslové a Černokostelecké včetně celé objízdné trasy," řekl podle ČTK Josef Šašek z pražské dopravní policie. Intenzita dopravy je na stupni pět.

V Průmyslové ulici, kudy objízdná trasa vede, stojí auta v obou směrech. Podobná je situace ve Švehlově ulici, kde jsou také kolony obousměrně. Dopravu tam lze klasifikovat stupněm čtyři až pět.

Policisté mají obavy ze začátku příštího týdne

Dopoledne i po poledni byla situace klidná, Jižní spojka byla průjezdná. Kolony se ale tvořily ve Švehlově ulici i na Průmyslové. Policisté nepočítali s tím, že by se situace měla odpoledne zhoršit. Obavy mají z příštího týdne, až se v pondělí doprava rozjede.

Práce na mostu jsou v plném proudu. "Bezprostředně po uzavření mostu jsme započali práce na opravě havarijního stavu Lanového mostu, v půl jedné v noci začaly betonářské práce, který byly dokončeny ve dvě hodiny ráno," řekl mluvčí Technické správy komunikací Tomáš Mrázek. Nyní pracovníci čekají, až beton ztvrdne na požadovanou míru.

Auta by se na most měla vrátit s úderem nedělní půlnoci. Mluvčí ale nevyloučil, že to nakonec bude o několik hodin dříve.

Bém: Můžou za to kamiony, chci je dostat z Prahy

Minulý týden bylo na mostě zjištěno poničení a Technická správa komunikací ho musí opravit. Technická správa komunikací předem tušila, že pro tisíce aut a kamionů projíždějících denně Jižní spojkou to bude znamenat problém.

"Problém to zřejmě bude, ale záměrně jsme zvolili víkendové dny, kdy provoz bývá slabší," řekl dříve serveru iHNed.cz mluvčí TSK Tomáš Mrázek. Pražský primátor Pavel Bém za viníka zničeného mostu označil kamionovou dopravu a prohlásil, že udělá vše, aby kamiony dostal z Prahy, kam nepatří.

Čtěte více

Kamiony v době opravy mostu musí jezdi objíznou trasou, která vede přes Průmyslovou a Švehlovu ulici. Toutéž cestou sice samozřejmě mohou projíždět i řidiči osobních vozů, TSK je ale předem varovala, aby to raději nezkoušeli.

"Objízdná trasa pro osobní automobily vede po stejné trase. Ale jelikož předpokládáme její zahlcení kamióny, tak řidičům osobních vozů doporučujeme využít jiných místních komunikací," uvedl Mrázek.

Více policistů na silnicích, vrtulník nad městem

Praha se tak na tři dny musí připravit na kolony automobilů.

"Vyhnout se Lanovému mostu bude znamenat, že doprava ve všech radiálách, jako je Vinohradská, Černokostelecká, mnohonásobně vzroste," říká mluvčí Středočeského kraje Martin Kupka.

Nové blogy na iHNed.cz

Napilno má především dopravní policie. Na všech příjezdových komunikacích umístila informační tabule.

"Posílíme také počet mužů, kteří během dne řeší tuto situaci. K dispozici budeme mít i vrtulník," uvedl vedoucí dopravního inspektorátu pražské policie Pavel Švrčula.

Čtěte také

Lanový most je architektonicky i prakticky jednou z nejdůležitějších částí pražské Jižní spojky. Do provozu byl uveden v prosinci 1996. Je 400 metrů dlouhý, z toho polovina plochy je zavěšená. Denně po něm projede téměř 100 tisíc aut.

Letos v srpnu dělníci zjistili prasknutí jednoho z nosníků, což mělo za následek pokles celé konstrukce. Nosník proto musí být neprodleně zafixován do betonu. Už od devátého srpna byla na místě omezená doprava, nakonec se ale ukázalo, že bude potřeba most na několik dní zcela uzavřít.

"Po posouzení všech možných variant jsme rozhodli o uzavření mostu. Je to bohužel nezbytné, a to kvůli zajištění stoprocentní kvality při opravě," řekl Mrázek.