doprava_zacpa__192x128_.jpgUzavření klíčové spojnice mezi severem a středem Prahy se odkládá. Magistrát letenskou ulici Milady Horákové, kterou denně projíždí kolem padesáti tisíc aut, vyřadí z provozu až po Novém roce.

Původní termín byl 1. listopadu, vedení města zvažovalo i začátek prosince. "Letos už to nebude," potvrdil v úterý HN Miroslav Poche, předseda výboru pro infrastrukturu.

Uzavření Milady Horákové kvůli výstavbě městského okruhu bude znamenat svedení provozu do pouhých dvou pruhů: každý bude určen pro jeden směr. Magistrát tvrdí, že kolaps dopravy kvůli uzávěře nenastane, dopravní odborníci jsou opačného názoru.

Kritické stovky metrů

Jak bude část Prahy na severovýchod od Pražského hradu vypadat, až se ulice Milady Horákové uzavře?

Kilometrové kolony kvůli jediné havárii v kritickém úseku, uvízlé sanitky a hasičské vozy, půlhodinová zpoždění autobusů zajišťujících náhradní dopravu mezi Hradčanskou a Letenským náměstím.

"Dají se čekat značné zácpy na Korunovační, Vítězném náměstí či Chotkově," předpovídá odborník na dopravu Petr Moos.

Čtěte také

Dva objízdné pruhy vedoucí po kraji Letenských sadů podle něj nemají prostor pro odstavení nabouraných aut nebo průjezd záchranky. "Nenapadá mě žádné bezproblémové řešení," dodává.

Kritický je především úsek o délce necelého kilometru, kde jsou auta svedena mezi betonové bloky. Silnici v této pasáži přitom není možné rozšířit.

"Znamenalo by to zasáhnout dál do zeleně a to už bylo v minulosti zamítnuto," říká František Polák, tiskový mluvčí společnosti Metrostav, která tuto pasáž městského okruhu staví.

Zácpy se na objízdné trase tvořily již letos v létě, kdy byl jeden směr z ulice Milady Horákové sveden do dvou pruhů po straně Letenských sadů. Po Novém roce budou mít auta k dispozici poloviční prostor.

Dva pruhy pro tři auta

Speciální plán pro průjezd sanitek nebo hasičských vozů vedení hlavního města nechystá. "To si musí vyřešit sami," vzkazuje složkám záchranného systému mluvčí magistrátu, Jiří Wolf.

Podle něj je objízdná silnice pro několikaměsíční objízdný režim dostatečně široká. "Vejdou se tam tři auta," tvrdí Wolf.

Objízdnou silnici ovšem tvoří pouze dva pruhy o šířce přibližně 3,5 metru. "Na několika místech jsme ji upravili a je o něco širší," říká František Polák z Metrostavu. Na tři auta ale podle něj cesta dimenzovaná není.

Postupem magistrátu jsou překvapeni na pražské záchranné službě.

"Magistrát nám dá vždycky informace o uzávěrkách a také o trasách, které mohou využívat složky záchranného systému v případě nouze," řekla v úterý HN tisková mluvčí záchranné služby Jiřina Ernestová. "Nevím, jak bychom to mohli vyřešit sami."

Trasy, které mohou v nouzových případech využít, hasičům, sanitkám nebo policii obvykle poskytne dopravní odbor magistrátu nebo jeho krizový štáb. Záchranka zatím ani nedostala zprávu o tom, že ulice bude uzavřena.

Záchranný systém není jediný, kdo nemá v této chvíli kvůli uzavírce jasno. Statisíce Pražanů, kteří každý týden přes Letnou projedou, netuší, kdy plánované martyrium skončí.

V plném provozu měla být ulice za rok v září, termín se ale zřejmě posune. Do té doby dopravní odborníci řidičům doporučují, aby volili jinou trasu: přes nábřeží Prahy 1 nebo Bubeneč.

081210_04a.jpg