Propagace Česka po deseti letech změní styl. Dostane totiž nové logo, které ve čtvrtek představila agentura CzechTourism. Ta si od nového vizuálního stylu slibuje zvýšení atraktivity Česka jako destinace poznávací turistiky, logo ale bude používat i pro domácí prezentaci.

Vítězné studio Marvil vsadilo na výraz like. Slovo, které anglicky vyjadřuje sympatie ve významu "líbit se", "mít rád", odkazuje i na sociální sítě. Tlačítkem "like" (líbí se mi) můžete svým přátelům na Facebooku doporučit obsah nebo prostě dát najevo souhlas či sympatie s internetovým příspěvkem. V angličtině se tedy Czech Republic mění na Czech Republike.

Ústřední slogan tak zní Czech Republike. A lot. (Česká republika se mi líbí. Moc.). Návrh má být variabilní, podle výběrové komise se bude dobře dosazovat do propagačních materiálů různého typu a kombinovat s fotografií. Díky výrazu like agentura doufá ve snadnější prezentaci loga a celé nové image Česka na sociálních sítích.

Studio Marvil, které v roce 1995 založili Václav Sinevič a Pavel Zelenka, zvítězilo v konkurenci dvanácti návrhů. Komise, kterou tvořili zástupci CzechTourism, ministerstev pro místní rozvoj i zahraničních věcí nebo Českých center, se na vítězném návrhu podle státní agentury jednoznačně shodla.

Czech Republike, nové logo a grafický manuál České republiky
Czech_Republike_Computer.mp4.jpg

Česko jako pohádka nebo země příběhů

"Vítězný návrh vizuálního stylu naplnil naše očekávání. Obsahuje v sobě pozitivní emoce, je jedinečný a odlišný od ostatních destinačních značek. Koncept like navíc nabízí široké možnosti pro další využití, zejména v on-line marketingu, kterému se chceme podle naší marketingové strategie věnovat stále více,“ komentoval vítězný návrh generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Like se navíc používá i jako spojka "jako" – to tvůrci využili v sloganech, které nový český grafický styl doprovází. V České republice se podle nich budete cítit jako doma, volní jako ptáci nebo jako v pohádce. Podle CzechTourism má nový styl Česko prezentovat "jako zemi příběhů, které může návštěvník odhalovat, objevovat, prožívat."

Česko, země příběhů

Vizuální kabát, který mění po deseti letech, má Česko v zahraničí nabídnout jako středoevropskou jedničku v oblasti poznávací turistiky. Vítězný návrh plánuje agentura používat od začátku příštího roku. Cenový strop zakázky CzechTourism stanovil na 2,9 milionu korun.

Jaký slogan by měl Česko propagovat podle vás? Do níže uvedeného okna nám napište své návrhy.

Váš názor: 
Vaše jméno a obec: 
Váš e-mail: