Kampaně na podporu regionálních potravin jsou příliš nekonkrétní, pro jejich vyhodnocení chybějí jak výchozí hodnoty, tak i cíle, kterých měly dosáhnout. Uvádí to zpráva Nejvyššího kontrolního úřadu, která se na tyto kampaně zaměřila.

Řada z nich navíc byla zadána v rozporu se zákonem, proplácely se nevykonané práce nebo i indické masáže na exkurzích pro novináře. 

"Jen těžko jde tedy zjistit, do jaké míry přispěly komunikační kampaně k účinné propagaci," uvádí NKÚ.

Za kampaně podporující značky Klasa, Regionální potravina a Vína z Moravy, vína z Čech přitom ministerstvo zemědělství, Státní zemědělský a intervenční fond (SZIF) a Vinařský fond zaplatily v letech 2008 až 2013 celkem 1,5 miliardy korun.

Většinu částky, 1,4 miliardy korun, poskytlo ministerstvo formou dotací. Zbytek pak zaplatily SZIF a Vinařský fond z vlastních prostředků. Instituce podle úřadu také ani nezjišťovaly, jaký přínos a dopad kampaně měly.