Anticenu Sexistické prasátečko si letos od veřejnosti vysloužila zlínská ČSSD a od patnáctičlenné poroty odborníků na marketing havířovská TOP 09. Jde o předvolební reklamy, které využily jako dominantní prvek části nahého ženského těla.

"Sexismus v politické reklamě je vždy krokem vedle. U politické reklamy veřejnost trvá na vyšších etických standardech a každý přešlap hodnotí přísně," tvrdí Petra Havlíková z neziskové organizace Nesehnutí, která Sexistické prasátečko vyhlašuje.

Mezi lidmi nejvíce bodovala reklama zlínské ČSSD. Vyhrála v kategorii upozorňující na přílišné odhalení těl. Strana se s obrazem ženského klína na plakátu snažila přilákat ke komunálním volbám se sloganem: "Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci." Pomyslné vítězství v kategorii hodnotící stereotypy a jazykový sexismus získala reklama Radia Spin s mottem: "Čím rezavější střecha, tím vlhčí sklep."

Patnáctičlenná porota složená z odborníků na marketing, gender a veřejnou komunikaci poté vybrala havířovskou TOP 09. Ta si pozornost zasloužila plakátem s dámským pozadím a heslem "Vždy na pravém místě".

"Tento billboard je ukázkou devalvace politického diskurzu, místo politického programu se uchyluje k sexismu," komentuje výsledek členka odborné poroty Monika Metyková. Stříbro porota udělila propagačnímu videu Slezské univerzity v Opavě.

Do hledáčku odborníků se dostal také Jazykový a vzdělávací institut s inzertním sloganem "Dostal jsem ji jazykem". Příspěvek porotci zhodnotili jako vulgární, prvoplánový a urážející.

Do šestého ročníku Sexistického prasátečka lidé tento rok nominovali stovku reklam z různých oborů. Výhercům organizace Nesehnutí udělila diplom s manuálem pro budoucí poučení. Celkem poslali lidé v letošním ročníku 11 000 hlasů. Podrobnosti k anketě jsou na webu www.prasatecko.cz.

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se