Až příště dostane lékař od farmaceutické firmy desítky tisíc korun na třídenní výlet, už to neutají. Jména těch, kteří jezdí za peníze lékového průmyslu na zahraniční kongresy, budou na internetu.

Firmy začnou údaje o tom, komu co zaplatily, povinně hlásit Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv a ten data zveřejní. Počítá s tím novela zákona o reklamě, která právě míří do vlády.

"Chceme nastavit taková pravidla, aby byly vztahy mezi výrobci a lékaři co nejprůhlednější," říká v pátečních HN náměstek ministra zdravotnictví Martin Plíšek.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.