Až příště dostane lékař od farmaceutické firmy desítky tisíc korun na třídenní výlet, už to neutají. Jména těch, kteří jezdí za peníze lékového průmyslu na zahraniční kongresy, budou na internetu.

Firmy začnou údaje o tom, komu co zaplatily, povinně hlásit Státnímu ústavu pro kontrolu léčiv a ten data zveřejní. Počítá s tím novela zákona o reklamě, která právě míří do vlády.

"Chceme nastavit taková pravidla, aby byly vztahy mezi výrobci a lékaři co nejprůhlednější," říká v pátečních HN náměstek ministra zdravotnictví Martin Plíšek.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se