Pacienti, kteří trpí Alzheimerovou chorobou či diabetem, stále více spoléhají nejen na lékaře, ale také na vědce. Věří, že se jim už brzy podaří zjistit, jak do lidského těla vpravit uměle kultivované kmenové buňky, které dokážou jejich tkáně a klouby regenerovat.

Tým Lékařské fakulty Masarykovy univerzity v Brně jejich naději opět povzbudil. Odhalil totiž složitou molekulární dráhu, která spolurozhoduje o tom, zda jsou kmenové buňky schopné chránit zdraví pacienta, nebo mu naopak škodit.

O významném objevu vědeckého týmu z Ústavu histologie a embryologie a z Biologického ústavu Lékařské fakulty MU a z brněnských center excelence CEITEC a FNUSA-ICRC informoval prestižní mezinárodní vědecký časopis Stem Cells.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

• Kmenové buňky by mohly už za pět či deset let sloužit k léčení diabetu, Alzheimerovy nemoci či slepoty. Čeští vědci z brněnské Masarykovy univerzity patří mezi světovou špičku, která se výzkumem vlivu buněk na DNA zabývá.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.