Radim Jančura chce dát až desítky milionů do kampaně, která má před volbami poškodit sociální demokraty.

Rozhořčilo ho, že kraje ovládané ČSSD bez výběrových řízení podepisují desetileté smlouvy s Českými drahami a nechtějí na koleje pustit konkurenci. Podle Jančury tak kraje zbytečně utratí 20 miliard korun. "Chci to vyzkoušet, tento druh reklamy je pole neorané," říká Jančura.

Tento týden spustí na webu kampaň, která hejtmany vylíčí jako škůdce železnice. Jen v prosinci do ní chce investovat dva miliony, na jaře před volbami pak "mnohem více". V kampani však bude propagovat i své firmy Student Agency a RegioJet.

Online rozhovor

Online rozhovor byl ukončen. Již nelze položit nový dotaz.
Gary
Don't you feel that the money would be better invested in taking the local governments to European Court?
Yes, you are right. We are preparing all the documents to European Commision, we are quite sure we win:-)
Radim Jančura
D
Dobrý den, nebojíte se zpětné reakce politiků z ČSSD? Přeci musíte vědět, že za vlády ČSSD se do bezp. složek státu (BIS, NBÚ, ÚSZI) dostali lidé (Kadlec, Mareš, Randák), kteří byli propojeni s podsvětím a hlavně řízeni špičkami ČSSD? Vždyť i já sám mám strach, jen když píši tenhle příspěvek.
Vše jsem pečlivě zvážil, zhodnotil jsem svá slabá místa a nebojím se. Již jsme dostali od člověka z ČSSD varování, že příjdeme o licence na autobusy, ať se tedy mírníme ve vyjádřeních o ČSSD. Nemyslím si však, že by ČSSD byla tak hloupá strana, aby toto udělala. Pak byl se pustil do totální války a otevřel například otázku zneužívání peněz z fondů EU. Toto nechci ani já a věřím, ani politici.
Radim Jančura
juram
Dobry den, o kolik pocitate, ze se zvysi prodej listku do Vasich spoju, kdyz reklamu na ne zabalite do takoveho pekneho "vyssiho principu boje proti monopolu". Zvlaste by me to zajimalo u vekove skupiny 18 - 25 let (mozna u nekterych smutnych pripadu do 30 let). Dekuji.
Smyslem této reklamy není zajistit zvýšení obratu, ten se nám zvyšuje i v době krize spontálně. Já chci jen veřejně vystoupit a upozornit, že naši vrcholní představitelé a to hejtmané jsou, vyhazují miliardy navíc zbytečně do černé díry a my občané i firmy musíme šetřit. Navíc tak dělají protizákonně, v rozporu s českým i evropským právem.
Radim Jančura
kozak
Problém je nejen s vlaky, ale s nadrážími a dalším zázemím. Plánujete něco i v tomto? Děkuji a přeji Vám úspěch?
Nádraží neměla nikdy připadnout do ČD, jsou součástí dopravní cesty a ta musí být nezávislá na dopravci. Přesto toto není problém, naše autobusy jezdí také z nádraží, která patří konkurenci. Nádraží je jakýsi druh infrastruktury, všichni soutěžitelé mají právo ho za poplatek pro všechny stejný užívat bez rozdílu.
Radim Jančura
Lopata
Soudě podle masmediální podpory je vaše akce žádoucí. Můj dotaz je z daňové oblasti: Kampaň jistě nebude zadarmo. Hodláte ji financovat z vlastních (zdaněných) peněz, z prostředků některých z vašich firem - pak je otázka, zda politická kampaň je, či není daňově uznatelným nákladem, či z jiných zdrojů ? Z jakých ?
Je inzerát v HN v podobně žlutého obdelníků s logem Student Agency daňově uznatelná reklama? Ano, je to klasická imageová reklama, bez produktu. A pokud do tohoto obdelníku napíšeme, že politici nedodržují zákon a ukradli daňovým poplatníkům 20 miliard, je to stále ta stejná reklama. Obzvlášť pokud v této reklamě je náš produkt - moderní žluté vlaky.
Radim Jančura
Martin - Brno
Rozumím tomu dobře, že obstrukcí hejtmanů ČSSD byly ukončeny i vaše plány na vlakový spoj mezi Brnem a Prahou? ..máte už přece vlaky objednané ve výrobě, ne?
Žádný dopravce nemůže jen tak si koupit vlaky, pokud nemá pro ně garantované využití. To, že hajtmané v rozporu se zákonem dnes a zítra podepíši nevýhodné smlouvy s ČD, to neznamená, že náš boj končí. Když jste v právu, nemůžete prohrát, bojujete-li.
Radim Jančura
Martin
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na jednu věc: co když naši politici chtějí mít českou Deutsche Bahn ? Tedy jednoho velkého národního dopravce ? Není toto taky cesta, která by šla uskutečnit ? ... Sám osobně jsem váš fanda, ale bojím se, jestli, v tomto ohledu, nebojujete s větrnými mlýny.
Deutsche Bahn - tedy "Německé dráhy" byly před 10 lety ve stejných "sračkách" jako ČD. Jejich kvalita byla mizerná, požadovali vysoké dotace. Tehdy byl vnitřním otevíračem německého trhu světová společnost Veolia (dříve Connex), měla připravenou žalobu do Bruselu a německá vláda se vzdala. Od té doby se v Německu tendruje vše, kvalita se zlepšila nejen díky soukromým společnostem, ale šla "do sebe" i DB. A to je náš cíl. Konkurence naopak může nakopnou ty naše "nešťastné" České dráhy, které to opravdu nemají snadné - mají na sobě nalepeny pijavice blízké politickým stranám a některých jejich politikům.
Radim Jančura
Viktora
Dobrý den , kde berete sílu v tomto státě pokračovat dále s podnikáním? Věříte, že evropská komise pomůže?
Spásou České republiky je opravdu Brusel. ČR je z hlediska korupce na tom jako africké země, Evropská komise to ví. Stejně tak ví o špinavých kšeftech ČEZu, přepadovka je toho důkazem. A EK nyní? Čertí se, že jejich národní spojenec Úřad pro hospodářskou soutěž info o přepadovce pustil dál a pravděpodobně nechal ČEZ se na přepadovku připravit. EK je pro nás všechny poslední možnost, že ČR se vydá správným směrem.
Radim Jančura
Kamil S.
Pane Jančuro, rád jezdím autobusy Student Agency v rámci ČR i do zahraničí. Ne kvůli servisu, ten považuji za třešničku na dortu, bez které bych se obešel, ale kvůli četnosti vašich spojů a jednoduché možnosti kupovat jízdenky na Internetu. Fandím vám i v přechodu na železnici, ale zvažte, kolik energie a prostředků vložíte do boje s větrnými mlýny. Vaši "kampaň proti ČSSD" jsem zatím neviděl, takže ji nemůžu hodnotit. Nebude to jen nošení dříví do lesa? Vždyť otřesné praktiky ČSSD jsou v médiích prezentovány dnes a denně a jejím příznivcům je to šumafuk?!
:-) díky. Cítím jako povinnost vyjádřit nezákonné chování hejtmanů, to že jsou všichni z ČSSD je náhoda. Tak třeba pan Radko Martinek včera pro Radiožurnál řekl: "vybral jsem si České dráhy, neb byla jejich cena výhodná". Neřekl však, že jeho předchůdce platil roční dotace 280mil Kč a nyní Martínek bude platit 430mil Kč ročně po dobu 10 let. Buď jsou tito hejtmaní pomatení hlupáci, nebo jen kromě právního minima jim chybí základy matematiky. A když toto vidím, mám chuť emigrovat, nebo vést sebevražednou válku proto všem hloupým politikům, bez ohledu na příslušnost.
Radim Jančura
Standa
Dobrý den. V jakém rozsahu chcete provozovat železniční dopravu? Máte představu, že jednou budete provozovat celostátní dopravu? Držím Vám palce a přeji hodně úspěchů.
Máme zájem jak o regionální dopravu (od těch nejmenších motoráčků, vezoucí jednu babičku z vesnice do vesnice, tak i po velkokapacitní vlaky), tak i tzv. dálkovou dopravu. Ministerstvu dopravy (nyní ODS), které objednává dálkovou dopravu a dnes podepíše podobně zločineckou smlouvu s ČD jsme nabídli nové soupravy a požadavek na dotaci nižší o 9 miliard Kč!!! Jakého dopravce si ministr vybral? Dražší ČD se starými koženkovými vlaky! Je zde však nepatrný rozdíl mezi ODS a ČSSD - ODS alespoň slibuje tendry a ví, že tendry sníží výše dotací, ČSSD tendry zásadně odmítá.
Radim Jančura
andrew
1/Dobrý den, zajímalo by mě jak dopadlo jednání s ministerstvem ohledně vaší nabídky na vnitrostátní rychlíkové spoje? Kdy se jich dočkáme? 2/ Gratuluji k odvaze k rozjetí informační kampaně proti čssd. Je to naprosto excelentní způsob jak se zviditelnit, protože se stačí jen o tomto zmínit v jednom mediu a ostatní to přebírají rychlostí blesku.
Ano, nabídli jsme MD provozování vlaků v rychlíkové dopravě, garantovali jsme nové moderní, ekologické, bezpečné vlaky a žádali na dotacích o 9 miliard méně. S ministrem Slamečkou jsme si plácli, že jako kompromis, vzhledem ke neschopnosti ČD obstát v soutěži budeme otevírat trh postupně - každý rok cca 15% trhu, dané tratě/linky určí MD. Ministr nás však podtrhl, podvedl a vzal své slovo zpět - do smlouvy, která bude podepsána dnes dal garance pro ČD, ale nedal garance pro otevíraní trhu. Toto je podpásovka, kterou jsme nečekali.
Radim Jančura
Cestující
Pane Jančura také to chcete udělat po kapitalisticku? To znamená přijít nasadit nízkou cenu a až všichni v okolí krachnou tak nasadit pořádnou cenu aby byl pořádný zisk. Oni ti blbci cestující vám to zaplatí, protože jiný výběr mít nebudou. Mně je na malé regionální trati jedno, zda dřepím v luxusním vlaku, nebo v té klasické lokálce. Já se potřebuji dopravit z naší větší vesnice do 20km vzdáleného městečka za prací co nejlevněji a to po celý život. Ne abych to měl uvás levnější po prví 2 roky a potom zbytek života platil mnohem více. Naše trať je ztrátová. Kromě dotací kraje tak naši trať dotují cestující z hlavních železničních tahů. Jen díky tomu, že ČD dráhy mohou ziskem z hlavních tratí pokrýt ztrátu na našich regionálních tratí, tak já mohu platit nižší jízdné, než jsou skutečné náklady. Jsem rád, že nemusím platit jízdenku dle skutečných nákladů a že mi (nás na malých regionálních tratích) dotují cestující z hlavních tahů. Jak by to bylo za vás? Z vaší kampaní moc nepochodíte, zbytečně vyhodíte prachy. Díky našim politikům a jejich kampaním jsme všichni tak otrlí, že nás ty lžikampaně ani nezajímají.
Vážený pane, vy se mýlíte. Ten, do rozhoduje o cenách v dotované dopravě je objednavatel (kraj nebo u dálkovky stát). Dopravce je jen ten, kdo podle jízdného řádu jezdí tam a zpět a dodržuje pravidla, který objednavatel zadá - kapacitu vlaků, přípoje, četnost, cenu. My jsme deklarovali, že za nižší dotace, než co pobírá ČD jsme schopni snížit i jízdné. Zvýšit ho však sami nemůžeme, na to nemáme právo. Nehledě na tom, že ve vlakové dopravě na jedné trati obvykle konkurence není, jezdí tam obvykle jeden dopravce, takže není koho likvidovat.... Vážený pane, všechny tratě jsou ztrátové, i ty regionální, i ty dálkové. Proto na všechny tratě ČD pobírají dotace, s vyjímkou SC spojů (tzv. pendolína), která prodělávají 600mil Kč ročně. Smysl tendrů je, že se na každé trati/lince, souboru tratí/linek či celém kraji soutěží, který z dopravců žádá nižší dotace a nabízí nejlepší kvalitu. Na jsme krajům nabídli nižší dotace a nové moderní vlaky a je nám fuk, zda to bude regionálka z vesnice do vesnice, nebo rychlík.
Radim Jančura
Jiří Hovorka
Jakými vozidly jste plánovali provozovat regionální dopravu? Domníváte se, že s protesty proti dlouhodobým smlouvám krajů s ČD uspějete a vynutíte si vypsání řádných VŘ?
Již teď se cítím jako vítěz. Jsme přesvědčeni, že Evropská komise zruší nelegálně podepsané smlouvy a kraje budou muset začít tendrovat. Nabízeli jsme soupravy od výrobců Siemens (Desiro Mainline a Clasic) a švýcarského Stadleru (GTW a Flirt). Například plzeňský kraj by získal první vozidlo v ČR i střední Evropě, které bude splňovat nejpřísnější bezpečnostní normy EU. Bohužel, budou se muset vystačit s 30-40 let starými motoráky od ČD.
Radim Jančura
Marek Marek
Pane Jančura fandím Vám!! Sám vím, jak pozitivní dopad měl Váš vstup s autobusem SA do Liberce. ČSAD Liberec v té době nabízela jízdenku do Prahy za 100kč a to v přeplněných a špinavých autobusech!! SA si drží po několika letech ceny kolem 70 korun a jezdí se pohodlně!! Pokud by Vás vstup na dráhu měl stejný vývoj, ČD by přišli na linkách o všechny cestující a toho se bojí... Bojujte!
:-) na dráze by rozdíl byl vidět mnohem více. České dráhy jsou posledním skanzenem socialismu.
Radim Jančura
David
Dobrý den, včera jsem viděl v televizi Váš rozhovor a panem hejtmanem a nevěřil jsem svým uším co tam ten člověk dokázal vypotit. Měl bych dotaz: máte k dispozici kompletní nabídku, kterou poskytly ČD? Mohl byste ji někde zveřejnit vedle Vaší ke stažení? Lidem kteří umí čist a počítat to dojde, ostatním nikdy. Nedávno jsem četl článek, který tvrdil, že na světě jsou 2/3 lidí s IQ pod 100 bodů... Ve světle této informace přeji hodně štěstí a držím palce. Ještě bych měl jednu otázku: Proč se všichni strachují že to nedokážete rozjet, protože nemáte vlaky, zázemí a zkrachujete. Je to tím že Vás mají rádi a bojí se o Vás:-)? Pokud je to tak jak říkají nebylo by pro ně jednodušší Vás v tom nechat vymáchat, potom oslovit ČD, které vytáhnou své rezavé vlaky (nikdo ani nepozná že dva roky někde stáli) a se slovy já to říkal je vypustit zpět na koleje? Takhle mi z toho vychází že nám zase lžou. BTW: Pokud Vám mohu být jakkoliv nápomocen neváhejte se obrátit na můj mail. Pracuji v IT a velmi rád Vám poskytnu své služby.
Dobrý den Davide, ano, pan Matínek je protopyp hloupého politika a prosím ho, aby mne za tato slova zažaloval. Kraje potichoučku během dneška a zítřka podepíši smlouvy s ČD. Jejich obsah známe, je neobjektivně nevýhodný pro kraje. Nejprve si budeme muset vyžádat podepsáné smlouvy a pak to rádi na našich stránkách zveřejníme. My nabízíme navíc garanci kvality, obrovské pokuty za zpoždění, nové vlaky od počátku atd. Ve smlouvách s ČD jsou jen povinnosti krajů. Ano, máte pravdu, kdyby nám opravdu nevěřili, mohli nás v tom nechat vymáchat. Jenže oni ví, že bychom to zvládli, podobně jak jsme bez dotací dokázali udělat průvan v autobusech.
Radim Jančura
TK
Budete po núspěchu na regionálních tratích usilovat například o dotované rychlíky? Díky za odpověď
Podali jsme nabídku i na rychlíky, naše nabídka garantuje nové vlaky a úsporu 9 miliard Kč. Je potřeba připomenout, že všechny vlaky v této zemi jsou dotovány, nepřímo i SC Pendolína, jejichž ztráta 600mil Kč ročně je křížově dotována z dotací ostatních výkonů.
Radim Jančura
Tom
Já se ptát nebudu. Jen doporučím, zamyslete se nad sebou. Vyzobat si pár linek u kterých soudíte, že vám vynesou a o zbytek ať se stará stát, není solidní a poctivé podnikání. Za vaše služby jako ideální názorný příklad krásně slouží autobusy do Liberce. Neprve dumpingem ničíte jiné dopravce a když přijdou prázdniny a potřebujete autobusy na zájezdy do Chorvatska, najednou o Liberec ztrácíte zájem a lidi .... koho zajímají? Vás rozhodně ne.
Dobrý den, vy mluvíte jako ti naši hejtmani. Jen se moc mýlíte, jste úplně vedle, jak ta jedle!!! 1) všechny vlaky jsou dotovány (krom 7 ztrátových pendolín), takže žádné vyzobávání! Daný objednavatel těchto vlaků (kreje či stát) platí obrovské dotace - a smysl tebdrů je, že si objednavatel vybere dopravce, který žádá nejnižší dotace a nabízí nejvyšší kvalitu. Neexistují lukrativní tratě, toto je jen výplod chorobomyslných mozečků hejtmanů, neb všechny tratě/linky jsou dotovány. Naopak pro dopravce lepší je trať z vesnice do vesnice, kde jezdí jedna babička. Na těchto motoráčcích je malý příjem z jízdného, ale o to vyšší dotace. A když babička přestane jezdit, tak se svět nezboří. Daleko horší je přijít o stovky cestujících na velkých tratích. Nehledě na to, že ta babička mi ten vlak nezašpiní a nezničí. Takže opáčko: Lukrativní tratě jsou všechny, soutěží se proto, kdo chce méně penez z Vašich kapes daňových poplatníků 2) Liberec - kdom 14 dnů, když jsme zde jezdili za 1 Kč, neb nás konkurent nechtěl pouštět na nádraží, jsme vždy jen dorovnávali váši jízdného, které snižovalo ČSAD. Před naším vstupem se zde jezdilo za 100 Kč (před 4 lety, DPH 5%, žádné mýto), dnes jezdíme za 50-80 Kč!!
Radim Jančura
Jirka
Dobrý den, velice Vám fandím! Naši politici si zaslouží okamžitou zpětnou vazbu, protože do voleb velmi rychle zapomínáme.
Ano, máme krátkou paměť, to je zkáza našeho národa a politici na to hřeší!!
Radim Jančura
Hela
dobrý den pan Jančuro ,zajímalo by mě ,zda by jste dokázali,nahradit na železnici nerentabilní spoje,které se kraje chystají zrušit,Děkuji
Dobrý den, všechny tratě/linky jsou nerentabilní. Ten kdo rozhoduje o zrušení nejsou ČD, ale kraje, ta vina je na nich. Kdyby akceptovali kraje naše garantované nabídky, mohli klidně počet spojů navýšit, ne snížit.
Radim Jančura
Václav Š.
Dobrý den pane Jančura, velmi si vážím Vaší společnosti, rád jezdím autobusem Student agency a dávám přednost při delších cestách autobusu "žlutý" před autem. Chci se zeptat kdy budou jezdit "žluté rychlíky" v ČR? Závisí to jen na krajích nebo ministerstvu dopravy? A můj poslední dotaz je, jestli bych se s Vámi mohl někdy setkat. Pracuji jako živnostník v poradenství a rád bych se s Vámi někdy rád setkal - pokud je to tedy možné. Děkuji za zodpovězení dotazů a přeji příjemný den. Šulc
Dobrý den pane Šulci, můžete mi kdykoliv napsat na jancura@studentagency.cz, dnes mám na e-mailu stovky podnětů i bonzů na politiky, budu mít na co odpovídat:-). ODS slíbila, že rychlíky se budou v souladu s právem tendrovat. Upřímně? Moc tomu nevěřím, ministr nás už jednou podrtrhl...
Radim Jančura
Jarda
Proč se plete do politiky? Jenom potvrzujete, že mafiánské praktiky (podnikatel-politik)v tomto státě existují. Podnikání má být apolitické, podnikatel má analyzovat příležitosti, rizika a má být připraven řešit je v rámci podnikání. Pokud úspěch Vašeho podnikání závisí na politicích - jste kompletně DISKVALIFIKOVÁN!
Dobrý den, já ke svému životu nepotřebuji politiky, nejsem na státu vůbec závislý. Krom jediné zakázky - autobusy pro české předsednictví - kde jsme nabídli nejlepší cenu i kvalitu, jsem nikdy stát, či jeho zakázky nepotřeboval. Já jen říkám, že hejtmané nedodržují zákon a ukradou vám přes 20mld Kč. Pokud vás to nevyvádí z míry, je to špatně. Podobný názor mám však i na ODS - protizákonně dnes podepíši smlouvu s ČD předraženou o 10mld. Nejsem volič ODS, ani ČSSD, jen cítím povinnost toto říci nahlas - hejtmani (ze strany XY) nás okradli o 20mld Kč!! A nedodržují české a evropské zákony. My občané musíme šetřit, musíme dodržovat zákony a oni ne? A to navíc spravují nikoliv vlastní či krajské peníze, ale naše peníze!
Radim Jančura
Jiří Novák
Dobrý den, chtěl bych se zeptat: je veřejným tajemstvím, že ČSSD si platí několik lidí, kteří v takovýchto diskusích hážou bláto přesně podle objednávky, tzn. v tomto případě na Vás. Kolik procent takovýchto dotazů zde bude myslíte od nich a kolik procent dotazů bude od normálních nezkorumpovaných občanů? Jinak já moc díky za to co jste rozjel, spousta věcí konečně začala fungovat a mezi líné kapry vplula konečně nějaká štika, takže i ti kapři se začali hýbat rychleji.
Část občanů, kteří uvěřili hloupému a populistickému názoru hloupých a právně nevzdělaných hejtmanů (zažalujte mne prosím!!!) mnohdy argumentují, že my chceme vyzovat lukrativní tratě. To není pravda. Podali jsme nabídky na celé kraje, vč motoráčku i včetně velkých elektrik. Takže odpověď na vaši otázku je: pokud má někdo pochybnost, tak si myslím, že je to spíše z vlastní neznalosti, než že by pan Paroubek ťukal do klávesnice populistickou otázku. Zatím...děkuji za podpru:-)
Radim Jančura
mhi
Slo by zverejnovat nascanovane listiny, ktere dostavate nebo zasilate v teto veci? Klidne i s odstupem. Proste aby na webu bylo vyjadreni prislusneho kraje + vase podani, na ktere reaguji.
Ano to uděláme. Nyní na webu RegioJet.cz dáváme na hromádku naše právní názory, analýzy, včetně odvolání se na názor Evropské komise a rozhodnutí Evropského soudního dvora a odkazy, jaké další české zákony hejtmani porušují. Kdo chce za 20 minut dostat rychlokurz evropského a českého práva, má možnost. Doporučil bych to i hejtmanům - ač jsme jim tyto důkazy již několikrát poskytli před několika měsíci v našich dopisech.
Radim Jančura
jo
Stejně neodpovíte, ale: Nechtěl byste peníze věnovat spíše dětem do dětských domovů apod. než na infantilní antikampaň ve smyslu "nemůžu si hrát na jejich písečku alespoň musím trochu škodit"!
My se charitě věnujeme také. A jak myslíme na děti? naši politici zadlužováním této země vezmou budoucnost právě dětem. A naši hejtmané? Převzali kraje s celkovým dluhem 3miliardy a za jediný rok to rozfofrovali na 17 miliard? A kdo to zaplatí? My né, vždyť český stát v době největšího blaha, tučných zdrojů z EU stejně prodělává - tedy má schodek. Chceme-li myslet na děti, nenechme je platit hlouposti našich politiků.
Radim Jančura
Petr Junek
Velmi Vám fandím kampaň a boj je jediná cesta jak něco v ČR změnit. Zatím se o konkurenci pouze mluví, ale fakticky máme stále monopol, který státu a korupci vyhovuje. Nevzdávejte se a těším se na cestování po železnici s Vámi! PJ
Děkuji:-). Monopol vždy škodí. Ani osvícený žlutý monopol není zdravý, neb je přirozenou vlastností člověka "usnout na vavřínech".
Radim Jančura
tomash
Dobrý den pane Jančuro, chci se zeptat, kde berete inspiraci pro nové plány a motivaci jít pořád dále? Není to jednoduché, navíc byste si mohl říct "už mám dost" co se hnát dál. Můžete doporučit kde brát pořád motivaci? Děkuju a držím Vám pěsti, vy to zmáknete!
Nejdříve uděláme tu revoluci a pak můžeme v klidu umřít, ne?:-) Moje sebevražedná mise se mi líbí, je nebezpečná, ale je to boj za pravdu, za právo. Reptání proti politikům je málo, je třeba říci dost a jít k volbám. Dát šanci malým stanám, novým lidem. I ta nešťastná ODS a ČSSD se do dohromady, když zjistí, že se jí ovečky rozutíkavají. Právě oni nás naučili, abychom molili menší zlo...
Radim Jančura
AK
Zdravím, přeju hodně štěstí. Nechtěl byste se vnutit třeba panu Moravcovi do diskusního pořadu a argumentačně si to v něm rozdat s nějakou ze špiček ČSSD co za situaci podle vás může? A druhá otázka - co část těch financí věnovat po Schwarzenbergovsku nějaké agentůře a pustit se do trochu serioznějšího rozkrývání a dokumentování různých podivných praktik co v krajích panují? Negativní kampaň může určitým lidem sice způsobit žaludeční vřed, ale od koryta je neodstaví a do chládku je taky nepošle.
To si mne pan Moravec musí pozvat sám:-). Soukromá akce Čisté ruce je dobrý nápad. Musely by však vzniknout skupina dobrovolníků, zapálených lidí, kteří chtějí změnu. Zapálený člověk udělá více, než 10 nezapálených zaměstnanců...
Radim Jančura
Marek
Vážený pane Jančuro, počítá Váš podnikatelský záměr se zajištěním dopravní obslužnosti do odlehlejších obcí a provozováním vlakového spojení na tratích, kde se nedá očekávat zisk? Nebo taková vlaková spojení přenecháte Českým drahám. Děkuji za odpověď.
Dobrý den, zase mluvite jako ti hloupí a populističtí hejtmané - motoráráčkem z vesnice do vesnice je ten nejlepší kšeft pro dopravce. Nízký příjem od cestujícího, o to vyšší dotace na 1 km. Nabídli jsme krajům nové vlaky v celém kraji, včetně těchto lukrativních motoráčků. Pro vaši informaci: ČD vyberou od svých zákazníků 6 miliard ročně a k tomu dostanou dotaci 12 miliard ročně (od krajů a od státu). Pro porovnání, Student Agency v roce 2008 vybrala od zákazníků 4 miliardy za rok a 0 Kč na dotacích. Nejsme tak malí...
Radim Jančura
Milan
Dobrý den, nemyslíte si, z podnikatelského hlediska, že by vzhledem k dlouhodobým ztrátám ČD bylo levnější zrušit ztrátové spoje na železnici úplně a převést je na autobusovou dopravu? Tedy žádná údržba starých zastávek, kolejí, koridorů, atd.? Děkuji za váš názor a chci říct, že váš protest podporuji. Pokud bude možné nějaký banner zveřejnit na vlastních stránkách, rád to udělám.
Děkuji za podporu:-). Toto je rozhodnutí objednavatele. Dopravce jen jezdi tupě sem a tam, podle jízdného řádu, který od kraje dostane. Je to rozhodnutí na kraji, zda zruší neekologické 30 let staré motoráčky a objedná si tam od ČSAD moderní daleko ekologičtější autobusy, které jsou na dotace levnější a dokáži zastavit u každé hospody. Toto je politické rozhodnutí kraje. Koneckonců, i když kraje přisypou příští rok do ČD o 2,6 miliardy (!) navíc, tak v průměru klesne počet vlaků o 2-3%. Prostě hloupý objednavatel: za více dostanou méně:-(.
Radim Jančura
Jakub Drapal
Dobry den, muzu se zeptat, proc utocite na CSSD, kdyz v kazdem kraji tvori CSSD s nekym koalici, tudiz tyto smlouvy byly vyjednany vice politickymi stranami? Dekuji za odpoved Jakub Drapal
Dobrý den pane Drápale, aho, takže když vládne v centrální (celostátní)vláďe např. ODS, tak za stav ekonomiky nese vinu někdo jiný? V krajích, ne mojí vinou vládnou ČSSD, takže přebírají zodpovědnost oni. Toto není útok proti ČSSD, to je útok proti hloupým a právně nevzdělaným hejtmanům. A ti shodou okolností jsou z ČSSD.
Radim Jančura
Vlada
Dobry den, 1) Zajimalo by me, proc je kampan vedena pouze proti CSSD. Vzdyt i spousta dalsich Vam hazelo klacky pod nohy. At uz se jednalo o uredniky na ministerstvu dopravy nebo zeleznicni odbore. 2) Neprijde Vam proklamovat stejnou zamestnanost trochu scestne. Verim, ze dokazete vytvorit mnohem vic pracovnich mist a vyuzivat lidi efektivneji, ale preci jenom skladba vasich zamestnancu (stewardi a pod.) bude trochu jina, nez skladba zamestanancu CD. 3) Planujete Zlute vlaky taky zejmena jako trvalou marketingovou akci bez vidiny zavratnych zisku, podobne jako jste to deklaroval o vasich Zlutych autobusech? Preji hodne uspechu a dekuji za odpovedi!
Dobrý den Vláďo, 1) je velmi pravděpodobné, že podobným způsobem upozorníme, že i ODS, odpovědná za post ministra dopravy ponese vinu za vyhození 10 miliard Kč zbytečně a v rozporu s rozhodnutím Evropského soudního dvora. ODS však stále komunikuje, jedná o otevření trhu. ODS komunikuje, jedná a snad dostojí svým slibům. Hejtmané (z ČSSD) všichni jako jede sbor říkají: "Tendrovat nebudeme"! To je přeloženo: "Dodžovat české i Evropské zákony je nám cizí!" 2) Ano vytvoříme mnohem více pracovních míst, především v údržbě. Budeme však potřebovat zaměstnance ČD, nalijeme však do nich novou firmní kulturu. Musím se zastat lidí v provozu - na to s jakou technikou pracují, jsou to právě oni, kdo drží tento vrzající stroj pohromadě. Nepotřebujeme nejvyšší management o velikost 200 lidí (!) se statisícovými platy. 3) Vlaky to je tzv. přiměřený zisk max dle zákona 5%. Tem musíme mít, je to požadavek financujících bank - defakto je to pro ně bezpečnostní polšťář. Na rozdíl od našich busů, jsou objednávané (dotované busy i vlaky) ziskové díky dotacím od prvního dne. U našich nedotovaných dálkových linek se na zisk dostáváme až za dlouhé měsíce.
Radim Jančura
Milan Výmola
Pane Jančuro držím palce, čssd jsou banda zpátečníků a dokazují to dnes a denně. Zajímalo by mě jestli by jste provozoval i mezinárodní vlakové spoje třeba do Vídně nebo k Jadranu.
Dobrý den pane Výmolo, toto lze, ale je třeba takové vlaky provozovat s partnerem v zahraničí, aby prodeje nebyly jen z české strany, ale i z "opačné" strany, tedy ze zahraničí. Německé i rakouské státní dráhy již o spolupráci projevili zájem, ale toto je ještě moc daleko.:-)
Radim Jančura
vlasta
Pane Jančura jsem Váš vysoce spokojený zákazník na vašich autobusových linkách. Včera jsem sledovala Vaš duel s R.Martínkem v událostech a komentářích. Trapnost lhaní tohoto člověka mne nepřekvapila. Nedejte se a bojujte proti tomuto - neskutečně sprostému komunistickému postupu. To se totiž jinak nedá nazvat. Celá rodina Vám držíme palce!
:-) děkujeme. Hejtmané nemají argumenty. Jediné argumenty hejtmana Martínka byly: 1) tendrovat nemůžeme, neb nemáme ještě IDS (integrovaný systém) - co to s tím co má společného?? Může-li jezdit ČD, může jezdit kdokoliv jiný... 2) tendrovat nemůžeme, neb nemáme zákon o veřejné dopravě - my ho nepotřebujeme, máme Evropskou legislativu 3) tendrovat nemůžeme, neb nádraží patří ČD - A co jako? Naše busy jezdí za poplatek taky z cizích nádraží. 4) tendrovat nemusíme, neb ČD jsou veřejnoprávní subjekt - další ptákovina. České Dráhy, a.s. i RegioJet, a.s. jsou obě soukromoprávní subjekt, založený dle obchodního zákoníku. ...a další právní bláboly
Radim Jančura
Michal
Přeji příjemné poledne! Pane Jančuro, zajímalo by mne, proč svou zamýšlenou (anti)kampaň adresujete proti ČSSD? Považujete rozhodnutí jednotlivých krajů, které jsou v moci ČSSD, ve prospěch ČD za politicky motivovaná? Otázku pokládám proto, že se ze svého laického pohledu domnívám, že ČD jsou státem protěžovány na úkor soukromých firem již řadu let a nejedná se tedy pouze o sociální demokracii, která by takto postupovala... Máte-li opačný názor, prosím, doložte jej. Děkuji za odpověď a přeji hodně štěstí v dalším podnikání i soudních tahanicích. S pozdravem Michal Procházka
Dobrý den, ano, pokud si kraj vybere vyšší dotace a staré vlaky a nikoliv nižší dotace a naše nové vlaky, něco někde smrdí. Nepochybně musí jít o korupci - politici/strany potřebují penězovody typu ČD, ČEZ... Toto není útok na ČSSD, ale na hejtmany, kteří rozhodují protizákonně, proti občanům. A toto hejtmané jsou shodou okolností z ČSSD. ODS, odpovědna nyní za ministerstvo dopravy to má taky nahnuté, ale stále jedná a hovoří o otevření trhu, tak jak mu to evropská i česká legislativa přikazuje. Díky za podporu:-)
Radim Jančura
Miroslav
Dobrý den, můžete jednoznačně popřít informaci, že v případě nezískání další významné zakázky od státní nebo veřejné správy ztratíte kredibilitu pro získání dalších provozních úvěrů? Mimochodem pochybuji o "výhodnosti" nabídky vašich služeb na poli železniční dopravy. Proč? Důvodem jsou údajně "astronomické" ceny, které byly státem zaplaceny za vaše dopravní služby v průběhu evropského předsednictví České republiky... Bohužel toto nemohu posoudit, neboť vycházím jen z neověřených zdrojů (zatím).
Dobrý den pane Krejčíku, jedná zakázka, kterou jsme kdy se státem tendrovali bylo české předsednictví. Nabídli jsme nejlepší cenu i nejlepší kvalitu. Tak jsme vyhráli. Jinak nejsem na státu či krajích závislý, nepotřebuji se klaně, či podlézat, či uplácet politiky. Student Agency je prosperující firma, nikolov letadlo, nepotřebujeme další a další kšefty, abychom nezkrachovali. Jako jedné z málo firem nám v době krize roste obrat i zisk (!). Já bojuji jen o jedno: chci transparentní a nediskriminační výběrová řízení, jak se k tomu Česká republika vstupem do EU podepsáním Smlouvy o založení ES a nyní Lisabonskou smlouvou zavázala. Kdybychom nebyli v EU, politici by si mohli dělat co se jím zlíbí. Vstupem do EU si pánové neuvědomili, že jim svoboda končí...
Radim Jančura
Jitka
Vážený pane, je jasné, že se svými penězi si můžete dělat co chcete. Ale proč je nedáte na výzkum rakoviny, aby se na ni našel universální účinný lék, nebo na zvelebení krajiny někde na severu Čech, například.Když budou poměry v našem státě vypadat tak, jako doposud, když obyčejný člověk půjde nadále od výplaty k výplatě a bude se muset dívat na to, co naši politici provádějí a jak se chovají, nedivte se, že budou volit sociální demokracii, která aspoň trošku na ten obyčejný lid myslí a s odboráři se snaží zabránit aspoň těm největším sociálním zvěrstvům.
Máte naprosto pravdu. Z našeho zisku - z našich peněz chceme s pomocí právníků zajistit, aby se z Černé Díry jménem České Dráhy vrátilo zpět do rozpočtu vyhozených 20 miliard Kč. A naše investice? Jen řádově pár milionů Kč. Kdo je zaplatí? Student Agency? Co za to získá? Ani korunu. Co získáte vy, občané? 20 miliard zpět. A to to už můžete pohnout třeba i s rakovinou. S pár miliony nikoliv. Zdá se Vám to dobrá investice? Pakliže ano, tak nás podpořte!!
Radim Jančura
K. T. Schnikow
Dobrý den, chcete převzít dopravu na železnici. Tu používám denně a proto bych rád věděl, co mě v případě Vašeho úspěchu postihne. 1) Chcete jednotky nakoupit. V tom nevidím problém. Ovšem zajímalo by mne, jak si zajistíte odpovídající technické zázemí. Vlak není autobus. A dílny, depa, myčky atd. to vše vlastní ČD. Proč by i přesto mělo být pro mne - občana - výhodné ČD pustit žilou ve Váš prospěch? Navíc toto zázemí ČD zvýhodňuje. Nebudete později křičet, že Vám ho stát (který je majoritním vlastníkem ČD) musí poskytnout nebo ještě lépe pomoci vybudovat, aby jste nebyl znevýhodněn? Jak bez tohoto zázemí budou jednotky vypadat Vaše luxusní jednotky za pár let? 2) Jaké trasy chcete provozovat? Jen ty výnosné, nebo vše v určité oblasti? Lidem slibujete konkurenci, ale převezmete-li dopravu v jedné oblasti, stanete se tamním monopolem. 3) Tarify. Lidé vlastní různé slevy, které jim platí celorepublikově. Co pak, až budete v určitých oblastech fungovat Vy? Půjde i nadále si (když nic) koupit jízdenku až do cíle? 4) Proč nejste politicky korektní? Nenapadáte krajská zastupitelstva, ale speciálně ČSSD. 5) Slibujete luxus za nižší cenu. Tvrdíte, že kraje připraví lid o 20 mld, když nevyberou Vás. Ovšem na rozdíl od ČD Vy máte vše pouze na papíře. Co když se Vaše odhady mýlí? Nebyl by jste první ani poslední, kdo přijde s lácí, která se dodatečně pekelně prodraží. 6) Chcete vyhrát tendr na státní zakázku a koupit si z peníze z tendru jednotky a rozjet podnikání. Proč bychom si my - občané - měli koupit jednotky, které budete vlastnit Vy? Máme tu přece svého dopravce ČD, a. s., ve kterém má stát majoritu. Kupme si jednotky skrze něj a zůstanou našim vlastnictvím.
Dobrý den, to je pánečku otázek:-). 1) Jednoznačně bez zázemí to nejde. Ale toto zázemí (moderní depa) s vyjímkou dvou (v Praze a v Bohumíně)nemají ČD taky. Tak umývají vlaky v polích na odstavných nádražích. Amaterismus. Žádná banka by nám nepůjčila jedinou korunu, kdybychom neměli vyřešený moderní způsob údržby - tedy moderní depo a údržbu dle údržbového plánu výrobce. Banky jsou dokonce tak daleko, že chtějí, aby údržba byla zajištěna světově uznávanou firmou. Nechtějí, abychom údržbu "pytlíkovali" jako ČD. Víte, že 70% souprav ČD nespňuje bezpečnostní předpisy, které schváli Drážní úřad? V Německu by už tyto soupravy stály. Depa(moderní haly) si budeme stavět sami, vyjde to levněji, než opravovat neekonomická a nepraktická depa ČD. O pronájem dep, které nevyužívají jsme ČD žádali, neměli zájem si vylepšit svou ekonomiku... 2) naše nabídka byla na celé kraje, od motoráčků, až po velké elektriky. Je to jen na daném kraji, zda chce na jedné trati/lince jednoho, nebo více dopravců. 3) Přesně tak. Zákon toto již upravuje, každý dopravce má za POVINNOST prodat jízdenku až do cíle, bez ohledu, kolik dopravců je cestou. Výši tarifu má určovat objednavatel, je přirozené, že budeme uznávat slevové karty dominantního dopravce. 4)ňapadám vládu, která v krajích vládne. A to je ČSSD - tato strana musí převzít zodpovědnost, jsou to jejich hejtmani, kteří dali nevýhodný návrh smlouvy z ČD ke schválení zastupitelstvu. Nerozumí-li právu hejtma, jak tomu má rozumnět zastupitel, který není ani krajem zaměstnán a dělá tuto funkci u své civilní práce? 5) Ano je to na papíře, kterému se říká garantovaná nabídka a dostali ji hejtmani. Podepsáním smlouvy již nemůžeme přijít, že chceme více peněz. Businessplan musí být dokonalý, jinak by nám banky nebyly ochotny půjčit. Tato jak píšete se chovají právě ČD - ještě před 3 lety pobírali na dotacích 7 miliard ročně, nyní 12 miliard - a jak to dokázali: "Buď nám přidáte, nebo nejezdíme"!! 7) Moc se mýlíte. Stejně tak má stát ČSA, přesto dle Evropského práva NESMI dát "své" firmě jedinou korunu - je to nedovolená státní podpora. České dráhy jsou soukromoprávní subjekt, stejný jako Student Agency. Jenže Student Agency/RegioJet by ušetřil z veřejných rozpočtů 20 miliard, které by stát/kraje mohly použít ve školství, zdravotnictví. Vlaky ČD jsou vaše, je to soukromý majete soukromoprávní společnosti České dráhy, a.s. Uf to bylo dlouhé:-)
Radim Jančura
Adam
Pocházíte myslím ze severní Moravy, jak se vám líbí v Brně, co se vám nelíbí v Brně a je někde místo, kde by jste také rád žil?
Brno je zlatá loď:-). Je to svělé město pro studium, i pro život!!! Stěhujte se všichni do Brna, hospod je tu dost, místa pro vás taky! :-)
Radim Jančura
Tom
Dobrý den, děkuji Vám za Vaší odvahu a rozhodnost pustit se do boje s Paroubkovým bratrstvem kočičí pracky ! Těším se na dobu, kdy bude v naší zemi více cílevědomých lidí, kteří neohnou záda nad touto rudou zvůlí, která zadlužuje tuto zemi aby uplatila své hloupé voliče! Vydržte prosím !!
Dobrý den, díky za podporu. Během dneška a včerejška jsem získal tolik podpory, bonzů na politiky, jejich čachry, že by z toho mohla být i třetí světová:-). Měli bychom my všichni občané zvednou hlavy a přijít volit, zamíchat karty a hlavně sdělit našim politikům: "snažíte se z nás dělat jen umečené ovce, kteří buď nevolí, nebo volí menší zlo. Pokud s sebou strany něco neuděláte, nezačnete se čistit od vyčůraných kolegů, kmotrů, všeho druhu, asi se vám brzy rozutečeme":-)
Radim Jančura
Petr
Po přečtení několika příspěvků jsem v šoku. Hodně lidí brečí, že nechce jezdit za dumpingové ceny a pak za 2 roky za vyšší ceny. K tomu není co dodat... Neví snad, nebo si neuvědomují, že ČD se nikdy nepohybovalo v konkurenčním prostředí a proto jejich vlaky vypadají jako muzeální kousky, smrdí, jsou zrezivělé, ČD je firma s přezaměstnaností. Kdyby se utkaly s konkurencí, je to jejich konec... Takhle všichni cestující platí více, než je skutečná cena. Kdo to nepochopí, je do konce života odsouzen jezdit vlaky ČD za vysoké jízdné bez patřičného komfortu. Pane Jančuro. Bojujte. Vydržte !!! Věřím, že to bude dlouho trvat, ale nakonec budete jezdit i na tratích v ČR.
Děkuji:-) Po dvou a půl hodině odpovědí je toto poslední otázka, na kterou se nedá odpovědět jinak, než díky za podporu. Věřte mi, toto není útok proti ČSSD, ale proti hloupým hejtmanům. Proti sociálnímu státu nic nemám, chápu, že někteří lidé chtějí více jistoty, na úkor svobody. Sociální stát je správný směr, na který se ale můžeme vydat, až na to naše země bude mít. Jinak prožereme budoucnost našich dětí, které doplatí na naše utrácení. Stá je jako domácnost - můžete utratit jen tolik, kolik vyděláte. Chtěl jsem jen upozornit na protoprávní, nemorální a nehopodárné rozhodování politiků. Děkuji za podporu a přeji krásný den:-). Radim Jančura
Radim Jančura