Po parkovacích zónách v centru Prahy a městských částech 2, 3 a 7 plánuje nalajnovat modré čáry na svých silnicích i pátá a šestá městská část.
Nejde jen o službu rezidentům, ale i o výnosný byznys. Pokud řidič v zóně zaparkuje neoprávněně, na odtažení auta vydělá odtahová služba, radnice, magistrát i městská policie.
Server IHNED.cz a HN kompletně zmapovaly celou situaci. Dnes nabízí rozhovor čtenářů s prozatímním ředitelem Městské policie v Praze Ludvíkem Klemou.
"Strážník se vrací na parkoviště, chce mít dobře splněnou práci a mezi to patří i počet odtahů. Kouká, že mu tam stojí tři auta, tak je odtáhne," vysvětluje Klema. Připouští, že se odtahové firmy možná s městskými policisty domlouvají, ale nejde prý tomu zabránit.
Asi dvě třetiny odtahů představují právě "načerno" zaparkovaná auta v modrých zónách. V městské části Prahy 7 bylo jen v roce 2011 odtaženo celkem 5 200 aut, z toho pět tisíc z modré zóny.
Ještě jedno pravidlo vyplývá ze statistik odtahů. Nejvíce aut zmizí z ulic, které těsně sousedí s odtahovým parkovištěm. V tom nevidí pověřený ředitel pražských strážníků Ludvík Klema problém, naopak to považuje za logické.
Proč je nutné auto z modré zóny rovnou odtáhnout a nestačí mu dát pokutu? Jak je možné, že se strážníci s odtahovými firmami domlouvají a proč tomu nejde zabránit? S kolika firmami má Praha na odtahy smlouvy a kdo rozhoduje, která společnost si pro auto přijede? Jak řešit parkování, když nejste místní? A jak postupovat, když auto nenajdete na svém místě?
Na vaše dotazy odpovídal šéf pražských strážníků Ludvík Klema.