Někdejší mluvčí ministerstva spravedlnosti Petr Dimun předložil nejsilnější opoziční straně recept na to, jak zlepšit obraz ČSSD v očích lidí, kteří jí nejsou nakloněni. Podle interního materiálu vypracovaného pro Lidový dům chce Dimun nalézt v řadách sociálních demokratů osobnosti, které se vymykají běžné představě sociálnědemokratického funkcionáře. Informuje o tom dnešní Právo.

Odpůrci: mladí, podnikatelé a vědci

paroubek_rath_192_128.jpgDimun v dokumentu nazvaném "Rebranding ČSSD - 1. verze materiálu" rozdělil odpůrce ČSSD do tří skupin - mladé lidi ve věku 18 až 29 let, drobné podnikatele a živnostníky a vědecké pracovníky a intelektuály. Mezi členy strany hodlá nalézt vhodné osoby, které by svým zjevem i chováním dokázaly přiklonit sympatie jednotlivých skupin k politice ČSSD. Tyto osoby nazývá "mluvčími".

Usměvavý mluvčí

"Mluvčím" pro mladé lidi se má stát jakýsi rebel v rámci strany - osoba komunikativní, vzdělaná, scestovalá, neformálně se oblékající a usměvavá. Živnostníky má oslovit někdo, kdo vzešel ze stejného prostředí jako oni - nejlépe aktivní podnikatel. Vědce by měl přesvědčit všeobecně respektovaný člověk z univerzitního prostředí, nejlépe z technického či přírodovědného oboru. Datum výběru "mluvčích" pro oslovení problémových cílových skupin stanovil Dimun na září letošního roku, uvedlo Právo.

Podle vedoucího PR sekce ČSSD Jiřího Ovčáčka vypracoval Dimun dokument dobrovolně, zdarma a ve svém volném čase. Materiál je určen pouze pro diskusi uvnitř modernizačního týmu sociální demokracie, řekl Ovčáček listu. Tento tým tvoří předseda strany Jiří Paroubek, bývalý šéf Paroubkových poradců na úřadu vlády Zdeněk Trojan a samotný Ovčáček.