cz_media_2_117x72.jpgCo trápí českou mediální krajinu? V uplynulých dnech jste na toto téma měli příležitost diskutovat s mediálními experty i představiteli předních českých médií. Odborníci se vesměs shodovali, že čeští novináři jsou vystaveni velkému tlaku komercionalizace a požadavku na tzv. "live" zpravodajství, což přináší mnoho problémů; kritizovali povrchní zpracovávání informací, které jsou čtenářům sice předkládány na pěkném podnose s množstvím přitažlivé grafiky, ale bez důrazu na souvislosti. Například mediální expert Jan Jirák charakterizoval české novináře jako "chrliče obrázků, vět, grafů, boxů." Podle lektora z FSV UK se tak zpravodajství stále více posouvá mezi zábavu a spotřebitelský servis.

Nyní máte příležitost udělat si přehled o tom, jak situaci v českých médiích na stránkách iHNed.cz v online rozhovorech popsali:


jan_jirak_117x72.jpgJan Jirák, mediální odborník a proděkan Fakulty sociálních věd Karlovy univerzity. Téměř tři roky byl předsedou Rady České televize.




pokorny_jan_117x72.jpgJan Pokorný
, dlouholetý moderátor a ředitel stanic Českého rozhlasu Radiožurnál a Rádio Česko.




nemecek_tomas_117x72.jpgTomáš Němeček, komentátor Hospodářských novin. Dříve působil mimo jiné jako reportér a ekonomický redaktor v týdeníku Respekt, kde byl posléze také šéfredaktorem.



cermak_milos_117x72.jpgMiloš Čermák, novinář a odborník na trendy v českých i světových médiích. Působil v Lidových novinách i časopisu Respekt. Pro ČT připravoval pořady Zavináč a Bez obalu. Přednáší na katedře žurnalistiky FSV UK.


Zdenek_Samal_117x72.jpgZdeněk Šámal, ředitel zpravodajství České televize, dlouholetý novinář a televizní redaktor



a svými postřehy doplnili:

Milan_Kruml_media_117x72.jpgMilan Kruml, mediální analytik TV Nova




hvizdala_karel_117x72.jpgKarel Hvížďala, novinář a spisovatel




velisek_zdenek1_117x72.jpgZdeněk Velíšek, dlouholetý redaktor zahraničního zpravodajství České televize