tramvaj_dite_nehoda__192x128_.jpgZa červnovou nehodu tramvaje a tříletého chlapce, kterého v Olomouci táhl vůz asi 100 metrů za nohu skřípnutou v zadních dveřích, může pravděpodobně řidič tramvaje.

"Dosavadní šetření nehody ukazuje, že k ní s největší pravděpodobností došlo vinou selhání lidského činitele, a to řidiče tramvaje, který nevěnoval dostatečnou pozornost řízení. Šetření ale ještě není uzavřeno," řekl mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Podle mluvčí olomoucké policie Jitky Dolejšové vyšetřování policie dosud nebylo uzavřeno. "Případ byl předán na kriminální službu vyšetřování kvůli podezření z trestného činu," uvedla Dolejšová. Nehodu by podle ní měly objasnit i znalecké posudky.

Čtěte také
 

Nehoda se podle policie stala na zastávce Wolkerova, kde vystupovala s chlapcem jeho babička. Než tak učinili, tramvaj zavřela dveře a dítě zůstalo viset za nohu. Tělo mělo přitom ven z tramvaje. Řidič se rozjel a až po 100 metrech se cestujícím podařilo násilně dveře otevřít a dítě vysvobodit.

Chlapec při nehodě utrpěl mnohačetná zranění, především odřeniny a tržné rány, které mu museli lékaři zašít. Skončil na jednotce intenzivní péče.

Inspekce doporučuje seřízení dveří

Inspektoři Drážní inspekce konstatovali, že tramvaj byla po technické stránce v pořádku. Podle dokumentace totiž může být mezera mezi pryžovými lemy dveřních křídel, které nohu dítěte skříply, dva až tři centimetry. Bezpečnostní systém tramvaje tak nereaguje na příliš malou dětskou končetinu, přestože odpovídá normám.

"Drážní inspekce tento stav považuje za nedostatečný, proto současně se závěrečnou zprávou připravuje bezpečnostní doporučení, kde navrhne úpravu seřízení zavírání dveří tak, aby mezi pryžovými lemy dveřních křídel nebyla žádná mezera," uvedl Neusar.

Dopravní podnik přijal nová bezpečnostní opatření

Některá opatření již přijal také olomoucký dopravní podnik. Tramvaje vybavil jednotnými záchrannými brzdami. Ve všech 60 tramvajích jsou také záchranné brzdy a tlačítka pro komunikaci s řidičem nově označeny. Označení je navíc výraznější a dvojjazyčné, kromě češtiny je i v angličtině.

Podnik zároveň znovu proškolil všechny řidiče tramvají a nechal nad rámec povinných prohlídek zkontrolovat a seřídit zavíraní dveří. S pravděpodobným viníkem nehody ještě vedení podniku žádné kroky neučinilo. "Čekáme stále na výsledky Drážní inspekce a závěry policie," řekl ředitel olomouckého dopravního podniku Vladimír Menšík.