Středočeský hejtman David Rath (ČSSD) chce vytvořit tlak na svého předchůdce ve funkci a nového ministra dopravy Petra Bendla (ODS). Důvod? Co nejrychlejší vybudování rychlodráhy Praha-Kladno.

Bendl jako hejtman projekt rychlodráhy s odbočkou na ruzyňské letiště podporoval. Teď by se proto podle Ratha měl zasadit, aby se výstavba důležitého projektu neprotahovala.

O tom, že rychlodráha má zpoždění, informovaly minulý týden Hospodářské noviny.

Čtěte více

"Chci vyzvat pana ministra Bendla, aby s námi spolupracoval, abychom společně dokázali tyto stavby zahájit a realizovat co nejdříve, protože jde o velmi klíčové věci," prohlásil Rath.

"O této věci se dlouho mluví, my to považujeme za naši prioritu. Považujeme to za klíčové pro Kladno, letiště a přilehlé části Středočeského kraje," dodal.

Současné železniční spojení Praha - Kladno se obecně považuje za nedostačující. Z Kladna a okolí do Prahy denně dojíždí za prací přes 20 tisíc lidí, železniční spojení přitom většinou zajišťují osobní vlaky, které jedou třicetikilometrovou trasu téměř hodinu. Podle dřívějších informací by se první cestující mohli svézt po rychlodráze koncem roku 2013.

Pospěšte si s obchvatem Prahy, vyzývá Rath

Rath také chce, aby se Bendl zasadil o co nejrychlejší výstavbu severozápadní části obchvatu metropole. Bývalé vedení kraje v čele s Bendlem podporovalo stejně jako pražský magistrát vedení obchvatu přes Suchdol. Dotčené městské části Suchdol, Lysolaje a Dolní Chabry však chtějí okruh vést severněji přes Řež, čímž došlo k pozdržení výstavby.

"My k tomu nabízíme území Středočeského kraje a je nám jedno, které bude preferované, jestli u Řeže nebo Vodochod," uvedl Rath.

Bendl v minulosti varoval před vedením obchvatu takzvanou severní trasou. Osm až deset let by totiž podle něj trvalo schválení územního plánu. Stavba by tak mohla být hotova klidně až za 15 nebo 20 let, upozornil už dříve Bendl.

Související