Vládní ODS chce v předvolebním boji upoutat voliče billboardy, které mají upozornit na nezodpovědnost šéfa opoziční ČSSD Jiřího Paroubka. "Evropa nebo Česko, kašlu na to všecko. Váš Jiří Paroubek," stojí na billboardu, který dnes novinářům představil lídr kandidátky ODS do eurovoleb Jan Zahradil.

Podle Zahradila tak ODS reaguje na kampaň, kterou ČSSD tento týden zahájila v tisku a na billboardech. Sociální demokracie podle jeho slov cynicky parazituje na ostudě, kterou sama způsobila, když prosadila vyslovení nedůvěry vládě uprostřed českého předsednictví Evropské unie. Billboardů mají být řádově stovky a schválila je volební komise strany i předseda Mirek Topolánek.

 

 

ODS se současně rozhodla o několik dní odložit začátek programové části volební kampaně, a to do doby, kdy už nebude pozornost voličů strhávat řešení vládní krize způsobené ČSSD, uvedl Zahradil.

Zahradil také novinářům představil další videoklip z Evropského parlamentu. Ukazuje prázdné poslanecké lavice a vystoupení na plénu, která doprovází nezájem. "O podstatných věcech se jedná v kuloárech", podotkl lídr evropské kandidátky ODS.

Různé žebříčky počtu vystoupení v EP jsou proto podle něj spíše statistikou zmarněného času. Ze statistik EP platných zhruba po polovině mandátu nynějšího europarlamentu vyplývalo, že Zahradil (ODS) patřil k europoslancům s nejnižším počtem řečnických příspěvků na plenárních zasedáních.

K vidění i na YouTube 

ODS umístila svůj klip opět na server YouTube, na kterém již dříve uveřejnila několik jiných příspěvků. Asi největší pozornost vyvolal klip s názvem Zrada. Přirovnával vyslovení nedůvěry vládě Mirka Topolánka k mnichovskému diktátu ze září 1938, převzetí vlády komunisty v únoru 1948 a invazi vojsk Varšavské smlouvy v srpnu 1968.

Vystupoval v něm i senátor Tomáš Töpfer (ODS), který se ale od této videonahrávky později distancoval. "V jaké souvislosti se to objeví, jsem opravdu netušil, a že to je takovýto trapný a hloupý videoklip, jsem opravdu nevěděl," řekl Töpfer deníku Právo. Stranická centrála ho prý pouze oslovila s tím, že má na kameru jednou větou komentovat pád vlády.

YouTube k propagaci svých názorů využívají nejen občanští demokraté. Touto cestou s voliči komunikují i někteří lidovečtí politici.

Související