Zmínil to v nedělním pořadu České televize Otázky Václava Moravce. Nyní se podle něj systém výběru mýta testuje. O tom, které úseky budou zpoplatněny a o výši mýta, by měly v budoucnu rozhodovat kraje.

Poslanecká sněmovna schválila v uplynulém týdnu zavedení mýtného pro automobily nad 3,5 tuny od počátku roku 2010. To podle jihomoravského hejtmana a šéfa Asociace krajů ČR Michala Haška (ČSSD) budí v regionech obavu z toho, že dopravci budou objíždět zpoplatněné úseky právě po silnicích nižších tříd.

Zavedení mýta na silnicích nižších tříd však podmínil ekonomickou efektivností. "Kraje jsou připraveny něco takového podstoupit pouze v situaci, kdy bude zřejmé, že to přinese nějaké výnosy. Nechceme, aby se zaváděl nějaký komplikovaný systém," řekl v ČT Hašek.

Děkan dopravní fakulty ČVUT Petr Moos uvedl, že nyní existují odhady, podle kterých by mohlo být mýtné výhodné pro kraje u některých velmi vyhledávaných typů komunikací, které potřebují opravovat. "Pokud by kraje stanovily výšku poplatku v rozmezí tří až čtyř korun a zároveň si provedly analýzu, že uživatelé nebudou tuto trasu objíždět, tak by to bylo schůdné," naznačil. Nelze však podle něj očekávat, že mýtné bude hlavním příjmem, dopravu by mělo hlavně regulovat.

Mýtné se v ČR vybírá zatím zhruba na 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic pomocí mikrovlnné technologie, která vyžaduje stavbu stovek ocelových bran. Povinnosti platit nyní podléhají vozy o hmotnosti 12 tun a více.