Na programu, který spočívá v dotacích na propagaci vybraných produktů, budou spolupracovat i Agrární komora, kraje a ministerstvo zemědělství. Ministerstvo s kraji pro akci také uvolní peníze, půjde ročně o desítky milionů korun.
"Evropská unie nepovoluje propagovat potraviny na státní úrovni, například jako české nebo německé. Ale přes regiony tu šance je, a toho už využívají i okolní země," vysvětluje prezident Potravinářské komory Miroslav Toman. Změní se také přidělování značky kvality Klasa domácím potravinám – vybrané výrobky budou soutěžit o "regionální Klasy".
Šéf asociace krajů, jihomoravský hejtman Michal Hašek, upozorňuje, že při kampani budou kraje zdůrazňovat i ekologický přínos nového projektu. "Spotřebovat zboží co nejblíže místu, kde se vyrobí, znamená také zásadně snižovat energetické náklady na jeho přepravu, šetřit životní prostředí," říká Hašek.
Na Slovensko přišla poprvé deflace, zlevňují hlavně potraviny - čtěte ZDE