Tablet je minipočítač s dotykovým ovládáním přes displej a přemosťuje mezeru mezi laptopy a chytrými telefony. Kromě standardních věcí jako surfování přes internet nebo přehrávání videa a hudby se od něj očekává průlom v elektronickém čtení knih.

Různé tablety existují již delší dobu, zatím však příliš významný sektor počítačového trhu nepředstavují, Analytici čekají, zda Apple nabídne spotřebitelům závažný důvod, aby si tento přístroj začali kupovat.

Zařízení Applu podle dosavadních zpráv připomíná velký iPhone s displejem o úhlopříčce zhruba 25 centimetrů. Stát by mohl asi 1000 dolarů (zhruba 18 tisíc Kč).

Analytik Oppenheimeru Yair Reiner uvedl, že by tablet mohl zvýšit čtvrtletní zisk Apple o 25 až 38 centů na akcii. Analytik předpokládá, že Apple prodá za čtvrtletí milion až 1,5 milionu tabletů při průměrné ceně 1000 dolarů. Průměrnou marži čistého zisku za celou korporaci odhaduje na 22 procent.

"Naše kontroly dodavatelského řetězce Apple naznačují, že výrobní soukolí pro tablet se dává do pohybu a mělo by dosáhnout tempa pro masový trh v únoru," napsal Reiner. Dodal, že únorový harmonogram ukazuje na spuštění prodeje koncem března nebo v dubnu.

Na nedávném veletrhu CES v Las Vegas se s tablety roztrhl pytel a své produkty zde představovali rivalové Applu jako Hewlett-Packard, Microsoft, Dell, Lenovo a další. Podle analytiků se konkurenti snaží před prezentací Applu využít probouzejících se očekávání a vsadit na to, že produkt Applu bude mít úspěch.