V prvních dvou měsících letošního roku zemřelo po střetu s vlakem už 39 lidí, to je o třetinu víc než ve stejném období loňska. ČTK o tom v pondělí informoval Jan Kučera z Drážní inspekce. Tragické nehody pokračují i v prvním březnovém dnu, v pondělí ráno u Lovosic zemřela pod koly vlaku šestašedesátiletá žena. Příčinu zvýšeného počtu tragických nehod na železnici přitom odborníci nedokážou pojmenovat.

V Praze se kvůli tomu na začátku února sešli zástupci policie, Drážní inspekce, Českých drah, Správy železniční dopravní cesty a ministerstva dopravy. Odpověď na otázku, proč na železnici umírá stále více lidí, ale nenašli.

V lednu a v únoru vlaky srazily 37 lidí, 28 z nich střet nepřežilo. Na železničních přejezdech se odehrálo 67 nehod, životem je zaplatilo 11 lidí. V prvních dvou měsících loňského roku na přejezdech zemřeli čtyři lidé.

Na začátku února zahynul pětaosmdesátiletý řidič na přejezdu mezi Kostelcem nad Orlicí a Častolovicemi na Rychnovsku. V polovině minulého týdne zemřel po srážce s vlakem mezi Královým Polem a Maloměřicemi pětadvacetiletý muž. O několik dnů dříve skončil pod nákladním vlakem svůj život také chodec ve Svitavách.
Drtivou většinu nehod podle inspekce způsobují řidiči nebo chodci svou neopatrností. "Jen u zlomku nehod na přejezdech se dá hovořit o pochybení na straně železnice. V uplynulých pěti letech pochybila železnice ve 12 případech," uvedl Kučera. Inspekce ve stejném období upozornila na 12 přejezdů, u kterých provozovateli dráhy doporučila zlepšení stavu.

Z nedávno uveřejněných výsledků dvouletého projektu Centra dopravního výzkumu (CDV) vyplynulo, že sedm z deseti železničních přejezdů v Česku má nějakou závadu. Většinou se jedná o špatný výhled nebo nedostatečné dopravní značení.