Magistrát vyhlásil tažení proti hluku. Nechal si zpracovat protihlukovou strategii a na jejím základě zavedl padesátikilometrovou rychlost na hlavních tazích městem. Mnozí Pražané s tím ale nejsou spokojeni, musejí šlapat na brzdu i v úsecích, kde hluk neobtěžuje.
"Cílem protestu bylo upozornit na pokračující šikanu na silnicích, jejímž důsledkem je značné zvyšování nervozity řidičů a snižování bezpečnosti všech občanů - nejen motoristů," sdělil ČTK koordinátor akce Jan Schermer. Kolona řidičů jela za policejního doprovodu po pražské magistrále a severojižní spojce.
Protesty řidičů podnítilo snížení povolené rychlosti na některých pražských komunikacích. Schermer ale tvrdí, že toto snížení rychlosti vede jen k prodloužení kolon, zpomalení provozu, zvyšování hluku i emisí a snížení komfortu individuální dopravy. Oficiálnímu zdůvodnění, že opatření omezí hluk v okolí silnice, nevěří.
Účastníků přibývá
První akci Schermer zorganizoval na počátku ledna a zúčastnilo se jí podle jeho odhadu zhruba 70 aut. Při druhé akci koncem ledna už protestovalo kolem 150 motoristů.Bém žehlí pověst pražské ODS. Chce zase zrušit omezení rychlosti - čtěte ZDE
Řidiči vyrazili na protestní jízdu Prahou, vadí jim snížení rychlosti - čtěte ZDE
Padesátka zmízí, ale jen na třech místech
Padesátikilometrovou rychlostí musejí od Nového roku řidiči jet ulicí 5. května v úseku Jižní spojka - Boženy Němcové, ulicí Cínoveckou v úseku Kostelecká - MÚK Letňany, po Jižní spojce v úseku Vrbova - Chodovská a také v úseku Barrandovský most - Vrbova, ulicí Spořilovskou v úseku Brněnská - Jižní spojka a Lipskou v úseku Za Teplárnou - Evropská. Omezení se zavedlo ve snaze snížit hluk.
Podle pražského primátora Pavla Béma se ale od poloviny příštího týdne na tři úseky vrátí zvýšená rychlost.