Jako oběť ruských blogerů se mohou cítit německé aerolinky Lufthansa. Do její internetové soutěže o pojmenování nového obřího letounu Airbus A-380 se na výzvy blogerů zapojilo tolik Rusů, že zakrátko s přehledem vedl název "Stalingrad".

Aerolinkám tak podle úterního vydání listu Izvestija nezbylo než "zařadit zpátečku" a změnit podmínky soutěže tak, aby se letoun nespojoval s nejhorší porážkou německé armády za druhé světové války.

U Stalingradu se sovětským vojskům podařilo v zimě 1942 obklíčit a posléze zničit německou 6. armádu . Bitva, která skončila počátkem roku 1943, znamenala obrat v celé válce.

8000 hlasů pro Stalingrad

Scénář internetové bitvy možná historii v lecčems připomínal: Lufthansa odvážně, ale neostražitě spustila svou ofenzívu čili soutěž slibem, že letoun pokřtí jménem, které vybere většina.

Ale následoval protitah ruských blogerů, kteří dali k dispozici ne zrovna legální programy schopné měnit IP-adresy ruských počítačů tak, že se do bitvy o jméno mohly zapojit. "Výsledek předčil všechna očekávání: s obrovským náskokem před soupeři se prodral kupředu název Stalingrad," poznamenal deník.

Podle německého serveru N-TV.de se za 48 hodin sešlo přes 8000 hlasů pro "Stalingrad". Lufthansa ale s odůvodněním, že jde o podvodné hlasování, návrh ze soutěže vyřadila.

Brundibál či Big Lady

Podle listu Izvestija Němci stáhli "Stalingrad" z hlasování pod výmluvou, že tradice velí pojmenovávat letouny Lufthansy výlučně jmény německých měst. A nové jméno by mělo být hlavně "milé" a "líbit se dětem". A tak nejspíše vyhraje "Brundibál", "Mega-Liner" či "Big Lady".

Tedy pokud Rusové náhodou nenaplní zatím plané výhružky, že si "Stalingrad" vydupou soudně.

O jménu nového letounu se rozhodne v dubnu. Vybere ho porota Lufthansy z 50 návrhů, které v internetovém hlasování byly nejúspěšnější. Podle zástupců marketingového oddělení Lufthansy se přitom na internetu sešlo na 130 000 návrhů.