K vývoji hospodářské situace v České republice se loni v médiích vyjadřovali zástupci levicových politických stran negativněji než představitelé pravice. Zájem médií o hospodářskou situaci v ČR dosáhl vrcholu v únoru, média se nejvíce věnovala dopadům světové krize na trh práce. Negativně prezentovala média ekonomické vyhlídky zejména začátkem loňského roku. Vyplývá to z analýzy, kterou vypracovala společnost Media Tenor.

Z výroků ČSSD v médiích k hospodářské situaci v Česku bylo loni negativních 32,5 procenta, představitelé KSČM pronesli třetinu negativních výroků. Středově až pravicově smýšlející strany se v médiích o hospodářské situaci v ČR vyjadřovaly příznivěji. TOP 09 měla 14,3 procenta negativity, ODS 10,5 procenta a KDU-ČSL 9,2 procenta negativních výroků.

Zájem médií o hospodářskou situaci v ČR v roce 2009 dosáhl podle analýzy vrcholu v měsíci únoru.

 

 

"Důvodem bylo zavádění protikrizových balíčků, změny hodnoty koruny vůči euru i dolaru, včetně spekulací o stavu české ekonomiky v případě, že by již koruna byla nahrazena eurem nebo predikce vývoje českého hospodářství Českou národní bankou," uvádí studie.

V médiích se loni řešily především dopady krize na trh práce, hodnotu koruny a státní rozpočet. Obzvláště negativně prezentovala média ekonomické vyhlídky hlavně na začátku loňského roku, s přibývajícími měsíci pak byly predikce méně pesimistické. "Ústup od pesimismu je patrný i pro dosavadní měsíce roku 2010," píše se v analýze.

Společnost Media Tenor analyzovala loňský obsah Hospodářských novin, Mladé fronty Dnes, Práva, Lidových novin a zpravodajství Českého rozhlasu, České televize, TV Nova a Primy.

Celkem bylo za loňský rok ve sledovaných médiích zaznamenáno přes 8300 výpovědí o tuzemské ekonomické situaci.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru