Správní rada největšího výrobce mobilních telefonů Nokia plně podpořila strategii managementu přesunout část zdrojů od výroby hardwaru k nabídce internetových služeb jako stahování hudby a elektronická pošta.

Nokia začala budovat novou divizi internetových služeb, zatím však tyto aktivity nepracují naplno. "Máme před sebou spoustu práce, vybudovali jsme však solidní základy. V naši strategii věříme," prohlásil generální ředitel Nokie Olli-Pekka Kallasvuo.

Výkonné vedení v čele s Kallasvuem je nyní pod rostoucí kritikou analytiků a akcionářů, protože firma ztrácí podíly na trhu, zaostává v klíčovém segmentu pokročilých telefonů, ziskovost jí klesá a její akcie se ani po oživení trhu z recese nevzpamatovaly.

"Čísla jsou šokující. Tržby klesají a provozní zisk se řítí k zemi. Neřekl bych, že zisk je už katastrofa, ale jeho směr určitě katastrofální je," řekl na valné hromadě akcionář Pekka Jaakkola.

Tržby Nokie loni klesly o 19 procent a provozní zisk se propadl o 76 procent. Hodnota firemní značky loni klesla podle průzkumu firmy Millward Brown o 58 procent.

Firma letos podle všeho propásne oživení z globální recese a její zisk neporoste. Její "chytré" telefony jsou pronásledovány chybami v softwaru. "Za pár let hodnota našich akcií klesla o 60 procent, náš práh bolesti byl překročen," prohlásil akcionář Kari Vainio.

Minulý měsíc Nokia odložila uvedení pokročilých telefonů se softwarovou platformou Symbian 3. Nokia si od těchto produktů slibuje, že jí na trhu chytrých telefonů nejdražší kategorie vrátí konkurenceschopnost a firma bude moci soutěžit s produkty jako iPhone od společnosti Apple.
Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru