Politické strany utratily od ledna do začátku května už stovky milionů na předvolební kampaň, kterou vedou v tištěných médiích, na plakátech či billboardech.

Nejvíce peněz zaplatila ve sledovaném období sociální demokracie. Podle analýzy společnosti Kantar Media a.s., která se zabývá monitoringem inzerce v českých médiích, vynaložila ČSSD 207,4 milionů korun. Společnost nicméně upozorňuje, že se jedná o ceny bez různých slev a bonusů.

Sociální demokraté také jako jediní využili ke své propagaci i kina. Za reklamu v nich utratili podle společnosti necelý milion korun.

ODS za stejné období vynaložila 122,6 milionů korun, třetí v pomyslném žebříčku skončily Věci veřejné. Straně stála sebepropagace třicet čtyři milionů. Strana práv občanů - Zemanovci vynaložila kolem deseti milionů, TOP 09 o tři miliony méně.

Z analýzy je také patrné, že Věcem veřejným ke konci kampaně mírně "dochází dech". Za leden utratila více než deset milionů, v dubnu už to bylo o polovinu méně.

Komunisté podle Kantar Media a.s. museli ze stranické pokladny vynaložit tři miliony. Osm set tisíc pak utratili lidovci a pouhých pět set tisíc korun Strana zelených.

Agentuře bylo navíc za duben pro venkovní reklamu nahlášeno bez udání zadavatele devatenáct milionů. Podle společnosti se může v tomto případě jednat o tzv. antikampaně.
ODS, ČSSD, TOP 09 a Věci veřejné si navíc zaplatily inzerci také na internetu. Za ni nejvíc utráceli občanští demokraté, kteří za sebepropagaci vydali více než dvanáct milionů korun. Sociální demokraté zhruba devět a Věci veřejné přes milion korun.