Princip akce je jednoduchý. Na trasu dlouhou více než čtyři tisíce kilometrů vyrazí dva srovnatelné automobily, jeden z nich však bude poháněn zemním plynem, označovaným jako CNG, druhý má ve výbavě klasický benzinový motor. Cílem bude ukázat, že s automobilem na zemní plyn lze absolvovat i dálkové trasy, například na dovolenou, a zároveň je mnohem ekonomičtější než tradiční alternativy.

Projekt se snaží upozornit, že využití CNG je nyní púro běžné uživatele dostupnější. Z tohoto důvodu je také plánovaná trasa variabilní. Řidiči budou muset projet horskými průsmyky, vyzkoušet si městský i mimoměstský provoz a zvládnout přesuny po hlavních silničních tazích,

Automobily vyrázily z Prahy v pátek 2. července a pokračují po trase Mnichov, Garmisch Partenkirchen, Verona, Benátky, Národní park Gargano, Neapol, Řím, dále cesta povede přes oblast Toskánska do města Pisa a zpět do Prahy. Vrátit by se měly za dvanáct dní.

Obě testovaná vozidla zapůjčila společnost Mercedes-Benz. V případě benzinové verze se jedná o model B 180 BlueEfficiency s dvoulitrovým motorem a výkonem 80 kW. Vůz poháněný CNG nese označení B 180 NGT, disponuje motorem stejného obsahu a výkonem o pět kilowat větším. Oba automobily mají shodně velkou kapacitu nádrže (54 litrů). Automobil poháněný zemním plynem má ke standardní benzinové nádrži navíc i zásobníky na 16 kg zemního plynu. Vozidlo tak ujede až 300 km na zemní plyn a v případě potřeby ještě 700 km na benzín.

Obě auta jsou řízena laiky a nikoliv automobilovými profesionály či experty na úspornou jízdu. Mělo by se tak potvrdit, že jízda na dlouhé trasy s pohonem CNG není žádným problémem a zároveň dochází k výrazné redukci nákladů na pohonné hmoty (v průměru 1,50 Kč na kilometr). Tento alternativní pohon také šetří životní prostředí (redukce emisí CO2 o 20 – 25%). CNG zkrátka přináší cestování bez komplikací a hlavně PLYNule.

Na sociální síti Facebook byla také zřízena veřejně přístupná stránka pod názvem CNG Summer Ecotour 2010, kde bude veden i foto – deník z probíhající cesty.