Skupina PPF ukončila mediální projekt lokálního zpravodajství. Uzavřela dohodu s investorem Richardem Benýškem, který od ní odkupuje společnost PPF Media. Změna vlastníka se uskuteční k pátku, následně se změní název i orgány firmy. PPF o tom v pátek informovala ČTK s tím, že podrobnosti transakce po dohodě obou stran nezveřejní.

Pilotní projekt, během něhož PPF Media provozovala internetové stránky lokálního zpravodajství a vydávala na ně navazující týdeníky v sedmi regionech ČR, nenaplnil parametry komerční návratnosti, dodal mluvčí skupiny Alexej Bechtin.

"Po analýze zhruba roční pilotní fáze vyhodnotila skupina PPF mediální projekt hyperlokálního zpravodajství a rozhodla se jej nadále neúčastnit. V projektu Naše adresa nahradí skupinu PPF nový investor, jenž o něj projevil zájem," sdělila PPF.

Třiačtyřicetiletý podnikatel Richard Benýšek je většinovým vlastníkem skupiny OIN, do které patří například Krátký film Praha. V Olomouci sídlící akciová společnost se podle internetového obchodního rejstříku zabývá poradenskou a zprostředkovatelskou činností nebo službami v oblasti administrativní správy.

Původně nadšené ohlasy

PPF Media provozovala na webu www.naseadresa.cz lokální zpravodajství ve čtyřech pilotních okresech Ústí nad Labem, Teplice, Olomouc a Kroměříž.

Prodej PPF Media je podle skupiny motivován především nově koncipovanými investičními pravidly, která odrážejí příklon skupiny k větším investicím v hodnotě nejméně 100 milionů eur (2,5 miliardy Kč).

 

Kellnerova skupina ohlásila razantní vstup do světa médií před dvěma roky. Za hyperlokální média, která měla být podle Galla budoucností novinařiny, PPF utratila minimálně dvě stě milionů. Aspoň tolik měly činit úvodní investice.

Loni v prosinci skupina oznámila, že Naše adresa je vlastně úspěšná a že se bude dále rozvíjet. Během letošního a příštího roku se kavárny s redakcemi časopisů měly rozšířit do většiny měst a okresů v Česku. Společnost tak možná utratila za projekt ještě víc než pilotních dvě stě milionů.

Hyperlokální média přitom před dvěma lety nenadchla jen finančníky z PPF a zástupce Světové asociace novin, kteří start Naší adresy podpořili. O iniciativě se nadšeně rozepsaly také prestižní světové listy, namátkou deníky New York Times, Guardian či The Times.

Navíc PPF není jedinou společností, která se vydala v Česku touto cestou. Něco podobného zhruba ve stejné době odstartovalo také vydavatelství Mladá fronta s lokálními a zdarma rozdávanými časopisy Sedmička.