Ford Ranger, zatím poslední člen nové generace globálních modelů značky Ford, se představil světové veřejnosti na autosalonu v australském Sydney. Automobil se představil spolu s Mazdou BT-50, se kterou sdílí společnou platformu a dá se odhadovat, že i pohonné jednotky.

K pohonu poslouží nový řadový čtyřválec Ford Duratorq TDCi 2,2 l s nejvyšším výkonem 110 kW (150 koní) a točivým momentem 375 Nm. Představí se ještě objemnější řadový pětiválec Ford Duratorq TDCi 3,2 l s nejvyšším výkonem 147 kW (200 koní) a točivým momentem 470 Nm. Na vybraných trzích bude Ranger nabízen rovněž s novým zážehovým motorem o zdvihovém objemu 2,5 l.

K dispozici jsou dvě nové převodovky, šestistupňová manuální a samočinná se stejným počtem rychlostních stupňů. Modely s pohonem všech čtyř kol jsou osazeny elektronicky ovládanou přídavnou převodovkou, která umožňuje řidiči kdykoli přepínat mezi režimy 4x2 a 4x4 tlačítkem na středové konzole mezi sedadly. Je-li zapotřebí více točivého momentu nebo naopak silnější brzdný moment motoru při sjíždění klesání s plně zatíženým vozem, lze nastavit i redukovaný převod.

K lepší průchodnosti volným terénem přispěl tužší žebřinový rám, zvýšení světlé výšky až na 232 mm a strategické umístění komponentů hnací soustavy až nad podélné nosníky rámu, aby nemohlo dojít k jejich poškození při kontaktu s povrchem.

Přestože Ford nepočítá s jeho prodejem ve Spojených státech a Kanadě, bude nový Ranger k dostání na více než 180 trzích po celém světě včetně Česka. Stane se tak jedním z nejrozšířenějších produktů značky Ford.