Vítězové letošní ceny EFFIE

Potraviny a nápoje:

Zlatá Effie
Kampaň Zůstaň ve hře na nealkoholické pivo Birrel
Zadavatel: Plzeňský Prazdroj
Agentura: MARK BBDO

Stříbrná Effie
Kampaň Můj plán na jogurty Activia
Zadavatel: Danone
Agentura: Young & Rubicam

Bronzová Effie
Kampaň na instantní kávu Nescafé Gold Aroma
Zadavatel: Nestlé Česko
Agentura: McCann Erickson

Ostatní rychloobrátkové zboží

Zlatá Effie
nebyla udělena

Stříbrná Effie
nebyla udělena

Bronzová Effie
Kampaň na prací gel Lanza
Zadavatel: Reckitt Benckiser
Agentura: Euro RSCG

Kampaň Playboy léta na kosmetiku Playboy
Zadavatel: Coty Czech Republic
Agentura: OgilvyAction

Finanční služby

Zlatá Effie
Kampaň na účet Era Poštovní spořitelny
Zadavatel: ČSOB – Poštovní spořitelna
Agentura: Rust + McCann Erickson

Stříbrná Effie
Kampaň na platební karty MasterCard
Zadavatel: MasterCard Europe
Agentura: McCann Erickson

Bronzová Effie
Kampaň na hypotéku Komerční banky
Zadavatel: Komerční banka
Agentura: Euro RSCG

Kampaň na spořicí účet České spořitelny
Zadavatel: Česká spořitelna
Agentura: Young & Rubicam

Ostatní služby

Zlatá Effie
nebyla udělena

Stříbrná Effie
Kampaň Měl jsem se líp učit na server přinášející informace o možnostech dalšího vzdělávání
Zadavatel: International Education Society
Agentura: Underline

Bronzová Effie
nebyla udělena

Výrobky dlouhodobé spotřeby

Zlatá Effie
Kampaň Perte, co se do ní vejde na pračku LG Direct Drive
Zadavatel: LG Eletronics CZ
Agentura: Young & Rubicam

Stříbrná Effie
Kampaň na kondenzační kotel Junkers (hodinky Iron Annie ke každému kotli)
Zadavatel: Bosch Termotechnika
Agentura: Momentum

Bronzová Effie
Kampaň na balík firemního softwaru Microsoft Office a Microsoft Exchange Server
Zadavatel: Microsoft
Agentura: Mather Communications

Sociální, ekologický a kulturní marketing

Zlatá Effie
Kampaň za vyšší návštěvnost památek ve Středočeském kraji
Zadavatel: Národní památkový ústav
Agentura: MARK BBDO

Stříbrná Effie
Kampaň Pomáháme plnit životní sny na propagaci sportování tělesně postižených
Zadavatel: Premiér Sport CZ
Agentura: MARK BBDO

Bronzová Effie
Kampaň Daruj správně za vyšší transparentnost prostředí neziskových organizací
Zadavatel: Fórum dárců
Agentura: Ogilvy Interactive + Ogilvy One 

Asociace komunikačních agentur včera vyhlásila vítěze čtrnáctého ročníku ceny EFFIE. Podle poroty přinesly zadavatelům nejvíce užitku kampaně na nealkoholické pivo Birell, účet od Poštovní spořitelny a pračku LG.

Letošní soutěž byla jednou z nejvyrovnanějších, z 16 udělených cen si po třech oceněních odnesli tvůrci z agentur MARK BBDO, Young & Rubicam a McCann Erikson, po dvou cenách získali Euro RSCG a Ogilvy.

Zlatou Effie udělila porota pouze ve čtyřech ze šesti kategorií. "Snažíme se udržet vyrovnanou kvalitu vítězů. Reklamy by měly být podobně výjimečné," vysvětlil Jiří Janoušek, ředitel Asociace komunikačních agentur.

Zřejmě nejprestižnější ocenění získala agentura MARK BBDO v kategorii Potraviny a nápoje za kampaň "Jak naučit lidi pít nealko pivo" pro zadavatele Plzeňský Prazdroj na zmíněný Birell.

Kampaň, i přesto, že šla mimo televizi i rozhlas, zvýšila meziroční prodej produktu o 17 procent. "Navíc zcela mimořádně podpořila prodej v celé kategorii nealko piv. Porota také ocenila, že přesně zacílila na dilema každého člověka, který má rád pivo a přitom potřebuje řídit," uvedl Janoušek.

Působivé spoty s Holubovou

V kategorii Finanční služby zvítězila spolupráce agentur McCann Erikson a Rust na kampani na účet ERA od Poštovní spořitelny "Z 0 na 80 za 100 dní" s herečkou Evou Holubovou v hlavní roli.

Počet nově založených osobních účtů překročil plán banky o 46 procent. 

Mezi Výrobky dlouhodobé spotřeby kralovala kampaň agentury Young & Rubicam "Perte, co se do ní vejde" na pračku LG Direct Drive od zadavatele LG Electronics. Značce se v segmentu praček s předním plněním zvýšil tržní podíl o 60 procent, a stala se tak jeho lídrem.

Young & Rubicam zabodovala mimo jiné i díky instalacím reálného prádla na překvapivých místech i v nadměrných velikostech.

Do letošního ročníku soutěže agentury přihlásily 63 kampaní, patnáctičlenná porota pak v dvoukolovém rozhodování posuzovala jejich měřitelné, doložitelné výsledky ve vztahu ke stanoveným cílům a hodnotila jejich účinnost v poměru k vynaloženým prostředkům.

EFFIE ovšem hodnotí efektivnost kampaní pouze od větších zadavatelů, menší projekty nezahrnuje. "K přihlášení je třeba mít doložené výsledky kampaní, a tato měření jsou velice drahá," vysvětlil Janeček.

Česká reklamní branže vloni poprvé od roku 1990 zaznamenala pokles a po letošní stagnaci se objevil záblesk oživení.

Žádné oživení příští rok nepřijde...

Televize Prima, jako první velké reklamní médium, včera oznámila růst cen za reklamní prostor, a to o 10 procent, a hned od začátku příštího roku. Na konferenci Forum Media v Praze to oznámil Martin Konrád, obchodní ředitel stanice.

Podle ředitele sítě mediálních agentur OMD Petra Bažanta tak optimistický vývoj reklamního trhu nelze čekat. "Aby ceny na trhu mohly růst, tak musí existovat vyšší poptávka. Domnívat se, že příští rok bude pozitivní, je představa iluzorní," konstatoval Bažant.

A jeho slova podpořil i Josef Havelka, známý český odborník na reklamu. "Výdaje na reklamní kampaně se odvíjejí od prodejů a tady já žádné oživení nevidím," řekl Havelka.