Ostravská část dálnice D1 se opět zvlnila. Kvůli vzdouvání povrchu musejí řidiči v úseku nedaleko třebovické elektrárny jezdit sníženou rychlostí 80 kilometrů za hodinu. Omezení rychlosti bude na zpoplatněném dálničním úseku platit až do jarních měsíců, kdy se začne dálnice opravovat. Informuje o tom sobotní Moravskoslezský deník. Poprvé se na stejném úseku zvlnil povrch nové vozovky v roce 2008.

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Martiny Vápeníkové je současné zvlnění dálnice méně výrazné než před dvěma lety, přesto po dohodě s policií byla povolená rychlost na dálnici snížena. "Přes zimu budeme monitorovat, zda nenastanou ještě další změny. Na jaře vyhodnotíme, co dál," řekla mluvčí listu.

Podle deníku se pravděpodobně provedou další geologické vrty do podloží. Následné opravy by měla ještě v rámci reklamace zajistit společnost Eurovia (dříve ODS-Dopravní stavby Ostrava), která tuto část dálnice stavěla. "Na jaře se dálnice vyfrézuje a udělá se nová vozovka. Bude to přesně podle harmonogramu dojednaného s investorem," sdělil listu Tomáš Vítek z ostravské pobočky společnosti.

Na třistametrovém úseku nedaleko třebovické elektrárny se povrch dálnice začal poprvé vlnit na jaře 2008, zhruba půl roku po jejím zprovoznění. Podle odborníků to způsobilo rozpínání materiálu z odvalu Nové Huti v Ostravě-Kunčičkách, který firma ODS-DSO na stavbu dálnice použila. S opravami firma začala až loni v červenci. Trvaly zhruba čtyři měsíce a stály kolem 20 milionů korun.

Celý dvanáctikilometrový úsek D1 mezi Ostravou a Bohumínem na Karvinsku patří k nejdražším v Česku. Kilometr dálnice (se všemi souvisejícími stavbami) stál miliardu korun.