Metro na lince C opět jezdí. Krátce po sedmé hodině o obnovení provozu informoval reportér iHNed přímo z pražského metra.

Metro na lince C mezi stanicemi Pražského povstání a Florenc ve středu asi pět hodin stálo. Odstávku způsobila voda z tajícího sněhu, která natekla do tubusu uvnitř Nuselského mostu, jímž metro projíždí. Provoz metra bývá čas od času přerušen třeba kvůli pádu člověka do kolejiště, ale jeho přerušení na celé odpoledne je výjimečné.

Potíže s prosakováním vody do tubusu nastaly už dopoledne. Hasiči se nejprve pokoušeli vodu odsávat, pražská technická správa komunikací sníh odstraňovala, přesto se voda dostala až k elektroinstalaci metra a provoz musel být zastaven. "Tající sníh se dostal dilatačními spárami do mostní konstrukce, kde je vedena elektřina," vysvětlila mluvčí DDP Monika Lojínová.

Provoz metra nahrazovalo 40 autobusů. Na některých zastávkách se ale lidé do autobusů nevešli. Podle zpravodaje ČTK, který byl po 16:00 ve stanici Vyšehrad, lidé raději chodili přes Nuselský most pěšky. Na mostě bylo ale po kotníky vody z tajícího sněhu. Lidé se do autobusů nevešli ani u jedné z nejvytíženějších stanic pražského metra na I. P. Pavlova.

Dopravu v Praze komplikovalo před 17:00 také krátkodobé uzavření Strahovského tunelu. Příčinou byla podle pracovníka z centra dopravních informací závada na elektronice. Zda poruchu způsobil také tající sníh, není jasné.

Viníkem je počaší i špatný technický stav mostu

V případě Nuselského mostu je na vině nejenom počasí, ale údajně i technický stav mostu. Větší oprava mostu ale v současnosti zřejmě nebude možná. "Nedovedu si představit za současné situace v MHD, že bychom šli do takové rekonstrukce, která by vyřadila metro C z provozu," poznamenal dnes předseda dozorčí rady dopravního podniku Karel Březina (ČSSD).

Nuselský most je jednou z klíčových staveb pražského dopravního systému, denně přes něj přejedou desítky tisíc aut. Během své sedmatřicetileté historie už jednu větší opravu zažil. V 90. letech se musela sanovat část, kde jezdí metro.

Technická správa komunikací, která most spravuje, podle mluvčího Tomáše Mrázka dlouhodobě plánuje opravu dilatačních spár na předmostích. Taková oprava by si ale vyžádala omezení provozu na mostu, což by způsobilo rozsáhlé dopravní komplikace. Most by podle Mrázka potřeboval opravit také vnější plášť, náklady na rekonstrukci by ale byly v desítkách milionů korun. Kdy se bude most opravovat, není známo.

 

 

Mostu by mělo v budoucnu odlehčit zprovoznění vnějšího a vnitřního pražského okruhu a výstavba trasy D metra. Dokončení okruhů a výstavba nové trasy metra je ale otázkou několika let.