1. Veřejná správa
Legislativní opatření
1.1 Zavedení přísnějších pravidel pro nakládání s majetkem obcí a krajů a pro posílení odpovědnosti za způsobenou škodu1.2 Zavedení větší transparentnosti hlasování v orgánech územní samosprávy ve věcech nakládání s majetkem územní samosprávy, nebo o zakázkách, dotacích a grantech
1.3 Úprava podmínek pro nakládání s majetkem právnických osob zřizovaných státem nebo územními samosprávnými celky a společností s majetkovou účastí státu
1.4 Změna přístupu členů zastupitelstev územních samosprávných celků k informacím
1.5 Úprava kompetencí mezi zastupitelstvem a radou zamezující obcházení zákona
1.6 Zavedení opatření proti zneužívání radničních periodik
1.7 Zvýšení efektivity výkonu a stabilizace státní správy prostřednictvím nového zákona o úřednících
1.8 Zavedení institutu „testů spolehlivosti“ pro další osoby působící v orgánech veřejné moci
1.9 Zavedení kontrolních pravomocí Nejvyššího kontrolního úřadu ve vztahu k územním samosprávným celkům
1.10 Zvýšení standardizace kontrolních procesů ve veřejné správě
1.11 Zákon o řídícím a kontrolním systému veřejné správy
1.12 Zavedení registru přestupků
Nelegislativní opatření
1.13 Zefektivnění systému svobodného přístupu k informacím ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů1.14 Zakotvení povinnosti orgánů veřejné moci zpracovat a veřejně publikovat vlastní etický kodex
1.15 Zajištění souladu realizace SMART Administration s digitální agendou
1.16 Zajištění systémového vzdělávání zaměstnanců veřejné správy v problematice boje proti korupci
1.17 Zveřejňování prodeje veřejného majetku
1.18 Analýza whistleblowingu a ochrany oznamovatelů korupčního jednání
1.19 Podpora nestátních neziskových protikorupčních organizací nebo spolupráce s nimi
1.20 Podpora a rozvoj protikorupční linky 199
1.21 Provozování centrální internetové stránky poskytující informace o problematice boje proti korupci
2. Veřejné zakázky
Legislativní opatření
2.1 Změna zákona o veřejných zakázkách2.2 Využívání centrálních nákupů
2.3 Úprava centrální adresy
2.4 Úpravy zákonů pro oblast dotací a grantů
Nelegislativní opatření
2.5 Zpracování katalogu vzorové dokumentace2.6 Předkládání výroční zprávy o stavu veřejných zakázek v ČR
3. Orgány činné v trestním řízení – Policie ČR
Legislativní opatření
3.1 Zpřesnění institutu spolupracujícího obviněného3.2 Změna podmínek použití odposlechů telekomunikačního provozu a nasazení agenta podle trestního řádu
3.3 Přístup orgánů činných v trestním řízení k údajům z daňového řízení
3.4 Dokončení transformace služby cizinecké policie
Nelegislativní opatření
3.5 Analýza institutu účinné lítosti3.6 Zjištění efektivity při vyšetřování korupce v činnosti Policie ČR
3.7 Posílení restitutivní funkce trestního řízení včetně odčerpání výnosů
3.8 Rozvoj sdílení a ochrany dat v rámci Policie ČR
3.9 Podpora elektronického trestního řízení
3.10 Elektronický registr chráněných informací od finančních institucí (centrální registr účtů)
3.11 Zpracování metodik k chování policistů v určitých korupčních situacích
3.12 Zavedení systému celoživotního vzdělávání příslušníků Policie ČR v oblasti boje proti korupci a zajišťování a odčerpávání výnosů z trestné činnosti
3.13 Zajištění podpisu Dohody o založení Mezinárodní protikorupční akademie jako mezinárodní organizace
3.14 Zřízení ombudsmana Policie ČR
3.15 Analýza nákladů na zřízení Generální inspekce bezpečnostních sborů
3.16 Zavedení opatření k zamezení korupce a zbytné byrokracie v imigrační (vízové) praxi
4. Orgány činné v trestním řízení - státní zastupitelství a soudy
Legislativní opatření
4.1 Posílení nezávislosti a odpovědnosti státního zastupitelství za výkon svěřené pravomoci4.2 Zpřísnění trestů za korupční jednání u úředních osob
4.3 Změna místní příslušnosti orgánů činných v trestním řízení v případech souvisejících s trestnou činností ve státní správě a místní samosprávě
Nelegislativní opatření
4.4 Analýza možností odčerpávat majetek pocházející z nelegitimních zdrojů mimotrestními prostředky4.5 Zvýšení dohledu Ministerstva spravedlnosti nad ostatními právnickými povoláními v oblasti kárné odpovědnosti
4.6 Zřizování specializovaných soudních senátů a specializovaných útvarů státního zastupitelství zejména v oblasti boje proti korupci a závažné finanční kriminalitě
4.7 Zajištění systému celoživotního vzdělávání soudců a státních zástupců
5. Moc zákonodárná
5.1 Zprůhlednění financování politických stran5.2 Zavedení centrálního registru oznámení podle zákona o střetu zájmů
5.3 Změna Jednacího řádu Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a Jednacího řádu Senátu Parlamentu České republiky
5.4 Předložení návrhu zákona o trestní odpovědnosti právnických osob
5.5 Analýza komplexní právní úpravy v oblasti lobbingu
5.6 Zavedení povinných hodnocení korupčních rizik (CIA)
5.7 Zpracování etických kodexů na úrovni všech volených zástupců
5.8 Analýza možností boje proti korupci v soukromé sféře
V pěti bodech se vláda ale neshodla. Experti proto budou hledat kompromis a dopracují je. Je to:
- zapracování návrhů NERV a skupiny okolo Americké obchodní komory do zákona o veřejných zakázkách
- zpřesnění možnosti žalovat obchodní smlouvu mezi orgány samosprávy a privátní firmou
- upřesnění okolností daňového odčerpávání majetku z nelegitimních zdrojů
- institut spolupracujícího obviněného, tedy korunního svědka - má o něm rozhodovat soud
- rozhodnutí o vzniku centrálního registru bankovních účtů