Jeden z nejuznávanějších českých odborníků na dopravní stavitelství František Lehovec z pražského Českého vysokého učení technického říká: "Problém není jen v penězích. Ale i v tom, že v Česku nikdo nezkoumá, co vlastně silnici je."

HN: Proč jsou české silnice tak rozbité?

Má to spoustu důvodů, které se navzájem sbíhají. To, že máme v Česku povrch silnic a dálnic v tak špatném stavu, není letos žádná novinka. To jen vygradovala situace z minulých let. V Česku se dlouhodobě nedoceňuje potřeba kvalifikované a dostatečně dobře financované opravy silnic. Do oprav se dává pořád stejně peněz, přitom intenzita dopravy se zvýšila o 50 procent. A z toho velký podíl tvoří těžká nákladní auta, která povrch poškozují velice výrazně. A místo toho, aby se tomu přizpůsobilo i množství peněz věnovaných na opravu a údržbu silnic, tak se jejich objem nijak nezvýšil. Takže špatný stav silnic je důsledek dlouhodobého podcenění financování v této oblasti.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Do oprav silnic se v České republice dává pořád stejně peněz, přitom intenzita dopravy se zvýšila o 50 procent.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.