Největší tuzemský portál Seznam.cz se nově stal stoprocentním vlastníkem internetové televize Stream.cz. Miloš Petana, jednatel a do té doby držitel poloviny firmy Global Inspiration, které Stream.cz patří, se totiž dohodl na podmínkách převodu svého vlastnického podílu firmy na Seznam.cz. Ten v něm před transakcí držel padesát procent. Hodnotu celého obchodu ale strany nezveřejnily.

„Když jsme před třemi lety do v té době unikátního projektu Stream vstupovali, jako 50% vlastníci, věřili jsme, že se nám společně povede z něj udělat na českém internetu pojem. To, že jsme se nyní stali 100% vlastníkem Streamu, nám do budoucna otevírá možnosti více integrovat videoobsah do našich služeb a dále tento formát rozvíjet,“ uvedl Pavel Zima, místopředseda představenstva a generální ředitel Seznam.cz.

Pro běžné uživatele se nejedná o změnu, kterou navenek poznají. I nadále na internetové televizi Stream.cz budou moci najít videa a pořady, na které jsou zvyklí.

„Jsem rád, že koncept, který jsme se spolupracovníky vytvořili, je životaschopný a lidé ho přijímají. Rád bych současně všem svým kolegům za předešlou spolupráci upřímně poděkoval. O dalším rozvoji videoprostředí mám možná mírně odlišné představy, ty svoje bych rád v příštích letech rozvíjel v jiném než jen v českém kontextu,“ uvedl k prodeji polovičního podílu Miloš Petana.

Dnešním podpisem smlouvy došlo k tomu, že Global Inspiration, firma, která provozuje Stream.cz, je stoprocentně vlastněna společností Seznam.cz.

Seznam.cz nyní pracuje na integraci Stream.cz do své organizační struktury. V nejbližší době dojde také k personálnímu propojení obou firem. Do budoucna je možné očekávat i další inovace pro videoobsah jako takový. Cílem je, aby použití internetových videí v budoucnu co nejvíce odpovídalo požadavkům nejen běžných uživatelů, ale rozvíjelo se i jako platforma pro prodej reklamy.

Stream v lednu zaznamenal téměř 2,9 milionu návštěvníků a 70,9 milionu návštěv. Největším konkurentem Streamu je nadnárodní server YouTube, který vlastní společnost Google. Ten ale absolutní čísla nezveřejňuje. YouTube loni v Česku zvýšil počet zhlédnutých stránek o 145 procent.