Škoda Transportation plánuje další růst. Kvůli vstupu na nové trhy se poohlíží po dalších akvizicích a jen na ty vyhlídnuté bude potřebovat asi půl miliardy korun.

"U těchto nákupů nezůstane, myslím, že je to do budoucna správná cesta," říká spolumajitel a předseda představenstva firmy Tomáš Krsek. "Zvažujeme, že finance získáme i vstupem na burzu. Nebude to ale dříve než za rok, z předběžných debat s bankéři vím, že nejdůležitější je správné načasování. Může se ale stát, že na burzu nevstoupíme vůbec," dodává. Firma kromě burzy zvažuje i bankovní úvěry, naopak neplánuje, že by mezi současné vlastníky přizvala nové investory.

Orientace směrem na východ

V současnosti Krsek plánuje nákup dvou firem v oboru dopravního strojírenství v zemích na východ od českých hranic. "Konkrétnější zatím být nemohu, jednání ještě probíhají, ale jde nám primárně o vstup na tamní trhy," vysvětluje. Firma již například kvůli účasti v zakázce na dodávku vozů pro petrohradské metro vlastní polovinu ruské společnosti Vagonmaš.

Firma v posledních letech nakoupila celou řadu českých výrobců kolejových vozidel. Pod křídla Škody přibyla například ČKD Vagonka, Pars Nova Šumperk nebo plzeňská firma Movo.

Škoda Transportation loni na podzim změnila majitele. Švýcarská investiční společnost Appian ji prodala Tomáši Krskovi a Michalu Koreckému (manažeři Škody) a Marku Čmejlovi a Jiřímu Divišovi (manažeři Appianu). V loňském roce firma utržila zhruba dvanáct miliard korun. Zisk firmy v posledních letech přesahuje miliardu korun.