„Farmářské trhy totiž přinášejí užitek výrobcům i kupujícím. Pro zemědělce je přímý prodej nejen dalším zdrojem příjmů, ale i cestou, jak propagovat výrobky, které obvykle produkují pouze v malém množství, a nemají tudíž možnost proniknout s nimi do široké obchodní sítě. Pro spotřebitele je to příjemná alternativa k nákupu v běžných obchodech,“ dodal.

Ministr zemědělství proto inicioval vznik kodexu, na jehož tvorbě spolupracují  zástupci předních organizátorů trhů, zástupci Asociace krajů ČR, Svazu města a obcí ČR, Sdružení místních samospráv a Asociace soukromého zemědělství ČR. Kodex bude určovat minimální základ pravidel prodeje, trhy, které se k němu přihlásí, budou pro zákazníky na první pohled odlišitelné podle zvláštního loga. „Hlavním důvodem pro vznik kodexu je, aby zákazník na první pohled věděl, co kupuje,“ vysvětluje ministr Ivan Fuksa. „Objevují se kritiky na klamání zákazníků na některých trzích, proto chceme spotřebitelům dát co největší jistotu o původu a kvalitě zboží. Bylo by škoda, abychom kvůli několika nepoctivcům nechali popularitu trhů zdevalvovat,“ dodává.

Zatím jste si přečetli 60 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.