Vít Bárta, faktický lídr nejmenší koaliční strany Věci veřejné, by chtěl firmám zvýšit daňové zatížení o 2 procenta ze současných 19 na 21 procent.

Podle Bárty by si takovým krokem přišel státní rozpočet na 14 miliard korun ročně. "Mohli bychom je použít na opravy českých silnic," uvedl Bárta, bývalý ministr dopravy, ve čtvrtečním on-line rozhovoru se čtenáři serveru IHNED.cz.

Bárta stále popírá, že vstup do politiky chtěl proměnit ve značný ekonomický profit. "Já mám vyděláno, nepotřebuji krást," napsal v on-line rozhovoru s tím, že se poučí i z řady chyb. Například už prý nehodlá půjčovat peníze bez dokladu. "Sice jsem to dělával jako podnikatel, ale jako politik už nikdy," uvedl.

Zároveň hájí své kroky na ministerstvu dopravy, odkud musel začátkem dubna odejít po vnitrostranické korupční aféře. "Ušetřil jsem nejvíc ze všech ministrů," tvrdí.

Exministr se stal ostře sledovaným politikem poté, co na jaře na veřejnost postupně unikla řada kontroverzních nahrávek z jednání stranických špiček. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 50 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.