Stát začne šetřit na stavbě silničních mostů. Jak přiznalo Ředitelství silnic a dálnic, nikdo ze státních úředníků neví, za jakou cenu firmy mosty stavějí. Ty přitom tvoří až 40 procent ceny nákladů na stavbu dálnic.
Až dosud se nákladné mosty stavějí jako součást silnic a dálnic. Stát je přebírá od firem, kterým úsek svěří. Ty si ovšem na mosty najímají subdodavatele, speciální mostařské firmy.
„Známe cenu, za jakou přebíráme most od dodavatele. V ní už je ale obsažena marže. Skutečnou cenu, za kterou staví subdodavatel, nikdo neví,“ přiznává ředitel odboru výstavby Ředitelství silnic a dálnic René Poruba.
Porubu před nedávnem přivedl do úřadu s cílem hledat úspory bývalý ministr dopravy Vít Bárta.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...