Američtí farmáři vydělávají na indické, čínské a korejské bohatnoucí střední třídě, které zachutnala jídla amerických fastfoodových řetězců.

Díky neustále rostoucí spotřebě pizzy a cheeseburgerů se v asijských státech zvyšuje také konzumace amerického sýra (takzvaného chedaru). Farmáři ve Spojených státech jsou tak nuceni navyšovat jeho produkci.

Americký export sýra se díky asijské spotřebě za první čtyři měsíce letošního roku meziročně zvýšil o 68 procent, informovala v pondělí agentura Bloomberg. Jen v Jižní Koreji se letos zatím zkonzumovalo třikrát více sýra než loni. V Číně se jeho spotřeba meziročně zdvojnásobila.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se